بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41833
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 خرداد 96 3:37 ب.ظ

امینت در ایران نور خداست و دشمنان نمیتوانند آن را خاموش کنند

ثلاث – رییس هیئات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه مؤقت اهل سنت شهر کنگان گفت: امینت در ایران نور خداست، دشمنان نمیتوانند آن را خاموش کنند.


شیخ خلیل افرا ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی اخیر در تهران افزود: امنیت وآسایش کشور مرهون حاکمیت نظام دینی، انفاس قدسی امام (ره) و رهبری فرزانه انقلاب و خون پاک شهیدان است و به یاری خدا این امنیت پایدار است.
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهار داشت: کشوری که محل امنیت در دنیاست، با ترقه بازی گروه های تروریستی نا امن نمی شود.
وی آمریکا، اسرائیل و آل سعود را عامل این جنایات خواند و بیان کرد: امروز مردم دنیا با چهره کریه این ددمنشان بیشتر آشنا شدند و چنین اقداماتی رسوایی دیگری در کتاب قطور ناقضان حقوق بشر است.
امام جمعه موقت اهل سنت کنگان استان بوشهر با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در جامعه گفت: کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی است و امروز حفظ این همبستگی ملی از اوجب واجبات است.
افرا، با تاکید بر اینکه اهل سنت همواره همدوش شیعیان در خدمت نظام و امنیت کشور هستند اضافه کرد: اخوت شیعه و سنی در کشور مثال زدنی و جمهوری اسلامی نماد وحدت و برادری و برابری در جهان اسلام است.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۷ نفر شهید و ۵۶ نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند ۵ نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
مراسم تشییع پیکر شهدای این حملات تروریستی امروز پس از اقامه نماز جمعه و با حضور آحاد گسترده مردم از مقابل دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن