بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41976
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 26 خرداد 96 4:57 ب.ظ

امام جمعه کنگان؛

آتش به اختیار به معنای تجویز بی نظمی و هرج و مرج نیست

امام جمعه کنگان: فرمان آتش به اختیار از سوی رهبر فرزانه انقلاب به معنای دفاع از نظام و گفتمان انقلاب است

ثلاث – حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه بندر کنگان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و سخنان ایشان در خصوص فرمان آتش به اختیار افزود: آتش به اختیار در امور فرهنگی در حقیقت چیزی جز نهی از منکر نیست.

وی بیان داشت: قطعا آتش به اختیار به معنای تجویز بی نظمی ، هرج و مرج و کار خودسرانه و اقدام علیه نهاد و یا سازمانی نیست.

محمودی گفت: دانشجویان طبق فرمایش رهبری آنجایی که دستگاه های فرهنگی مختل و غیرفعال اند آتش به اختیار خودشان تصمیم بگیرند ، فکر کنند ، حرکت و اقدام کنند.

خطیب جمعه در بخش دیگر با تشریح فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان و سران نظام اظهار نمود: انتظار جدی و مطالبه ملی از مسئولان ایجاد فضایی جدید از همکاری ، کار و تلاش برای پیشرفت و اعتلای کشور و نظام و مدیریت فرصت ها و تهدیدها و به تعبیر رهبری لحاظ منافع ملی بجای منافع تخیلی بعنوان ملاک تصمیم گیری ها است.

وی به نقد سخنان آمریکایی ها توسط رهبری اشاره و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به آمریکایی ها عنوان داشت: آمریکایی ها عامل بی ثباتی در منطقه و حامی جریانات تکفیری و تروریستی اند.

محمودی به هشدار رهبر حکیم انقلاب در خصوص خطر دو قطبی شدن کشور اشاره و گفت: باید با فاصله گذاری با دشمن ، اعتماد نکردن به دشمن و لزوم اعتماد به مردم و حفظ وحدت و همبستگی ملی ، اجازه تکرار تجربه تلخ سال ۵۹ و رئیس جمهور وقت یعنی بنی صدر را نداد.

وی در بخش دیگر با تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و بیان فضایل و مناقب آن امام همام گفت: به رغم اینکه دوستان علی (علیه السلام) از روی ترس و دشمنان او از روی عناد فضائل او را کتمان کرده اند اما در عین حال عالم مملو از فضائل مولای متقیان و امام عارفان است.

امام جمعه با استناد به زیبا فرمایشی از مولای متقیان گفت: طبق فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام انجام دادن کارها بصورت پاکیزه و متقن ، گریان بودن چشمان و دل از خوف خدا از ویژگی های متقین است و عامل تهدید کننده این تقوا گناه و معصیت است.

محمودی با تشکر از برگزاری مراسم احیاء لیالی قدر در سطح شهر و شهرستان از جمله مصلای کنگان به فضیلت شبهای قدر اشاره و بیان کرد: شبهای قدر فرصتی مغتنم برای تطهیر قلوب از ذنوب و تزکیه نفس و دور ریختن کدورت ها و دشمنی ها و جدایی از دوستان است.

وی در بخش پایانی با محکوم نمودن جنایات وحشیانه آل سعود با حمایت آمریکا و صهیونست ها به روز جهانی قدس اشاره و ضمن تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار نمود: امت اسلام با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از انتفاضه ، مشت محکمی به دهان صاحبان زر و زور و استکبار و استعمار و وحشی گری خواهند زد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران ، انتقاد از تحریم های ظالمانه جدید آمریکا علیه ایران از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه ها بود.

ابوذر حسین پور – کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن