بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41998
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 28 خرداد 96 1:29 ب.ظ

رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر

بوشهری ها در سال گذشته ۳۲ اختراع را ثبت کردند

ثلاث – رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر گفت: در سال گذشته مراکز رشد این استان ۳۲ اختراع به ثبت رساندند که مرکر دشتستان با ۲۰ مورد بیشترین ثبت اختراع در بین مراکز استان را به خود اختصاص داد.

 

حبیب رستمی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از مرکز رشد و فناوری شهرستان دشتستان در برازجان درگفت وگو با ایرنا افزود: پارک علم و فناوری استان بوشهر دارای پنج مرکز رشد است که در شهرستان های بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی و کنگان مستقر و فعال است.
وی اضافه کرد: در مجموع بیش از ۸۰ شرکت فناور در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار ۱۸ شرکت تاکنون مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گرفته اند.
رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر گفت: در سال ۹۵ مراکز رشد استان بوشهر از افزایش حدود ۲ برابری در سطح کشور برخوردار شد و از لحاظ جمعیتی در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
وی، فرایند تجاری سازی شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد و ورود محصولات تولیدی این شرکت ها در بازار را از مهمترین اهداف این مراکز خواند.
رستمی اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های کشوری، استانی و دولت زمینه اشتغال بیشتر در مراکز فراهم خواهد شد و این مراکز زمینه ای مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر در باره پرداخت تسهیلات به فارغ التحصیلان اظهار داشت: در مراکز رشد شهرستان ها دفتر کار و امکانات لازم در اختیار متقاضیان برای راه اندازی طرح های آنها قرار می گیرد.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با سه سال تنفس و کارمزد ۴ درصد از ۳۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون ریال نیز از برنامه های حمایتی این مراکز از فارغ التحصیلان و جوانان است.
فرماندار دشتستان گفت: جوانان نخبه این شهرستان با درخشش در حوزه های علمی و فناوری در سطح ملی و بین المللی مایه افتخار استان بوشهر و شهرستان هستند.
ارسلان زارع افزود: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمی و فناوری است و نگاه ما نیز همواره به توسعه و استفاده مناسب از این استعدادها و ظرفیت هاست.
وی با اشاره به ایتکه اکنون ۱۳ شرکت فناور در مرکز رشد دشتستان فعالیت دارند افزود: واگذاری زمین برای احداث ساختمان مرکز رشد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان و افزایش اعتبارات در این مرکز از برنامه های مهم ما در توسعه این مرکز است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن