بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42193
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 10 تیر 96 2:37 ق.ظ

امام جمعه موقت سیراف:

سپاه مظهر عینی استقلال کشور است

ثلاث- حجت الاسلام شیرازی: قدرت‌‌هاى مطرح جهانى در غرب آسیا مقهور اقدامات جسورانه و تأثیرات قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامى شده‌‌اند.

به گزارش ثلاث، نماز جمعه این هفته شهر سیراف به امامت حجت الاسلام شیرازی امام جمعه موقت برگزار شد.
وی در بخش مهمی از سخنان خود به قدردانی از فعالیت های سپاه پاسداران پرداخت و در تشریح ان گفت: این روزها متاسفانه هجمه ها بر علیه سپاه عزیز بیشتر شده است. البته سپاه بیدی نیست که با این بادها بترسد.
 به همین مناسبت بنده جهت روشن شدن اذهان عمومی برخی از کارکرد های سپاه عزیز را عرض می کنم.
حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: کارکرد سپاه، طى عمر پربرکت انقلاب از توانمندى و قدرت آن در عرصه‌‌هاى مختلف نظامى، اقتصادى، فرهنگى، دفاعى و سیاسى حکایت دارد و فراتر از آن، بسیارى از منافع آمریکا و اروپا را در منطقه استراتژیک غرب آسیا با چالش اساسى روبه‌‌رو ساخته است. به اعتقاد بسیارى از تحلیل‌‌گران، قدرت‌‌هاى مطرح جهانى در غرب آسیا مقهور اقدامات جسورانه و تأثیرات قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامى  شده‌‌اند.
وی بازداشت تفنگداران متجاوز انگلیسى و آمریکایى در آب‌‌هاى اروندرود و خلیج فارس، شکست ارتش رژیم صهیونیستى در جنگ ۳۳ روزه، ناکارآمدى سیاست‌‌هاى آمریکا در عراق و سوریه و تحمل تلفات و خسارات سنگین از سوى تروریست‌‌هاى دست‌‌پرورده آن‌‌ها دانست و اظهار داشت:  در برابر توان مستشارى و عملیاتى – اطلاعاتى بالاى سپاه پاسداران حرفى براى گفتن ندارند؛ بنابراین طبیعى است که غرب درصدد اتخاذ تدابیرى در جهت تغییر رفتار این نهاد انقلابى و قدرتمند باشد.
به‌‌زعم آن‌‌ها، تروریستى خواندن یک نهاد مردمى که ریشه در لایه‌‌هاى فکرى و عقیدتى ملت ایران دارد، مى‌‌تواند در تغییر رفتار و کنترل این نهاد ملى مؤثر باشد، در حالى که کشورهاى غربى، عاملین آغاز دو جنگ جهانى، کشتار میلیون‌‌ها انسان‌‌بى‌‌گناه و انجام تروریستى‌‌ترین اقداماتى هستند که تاکنون بشر به خود دیده است. همین کشورهاى خون‌‌ریز با فراموش کردن سابقه ننگین خود، اکنون ژست ضد تروریستى به خود گرفته‌‌اند و مؤثرترین سازمانى که مانع از شیوع ویروس تروریسم در منطقه و حتى جهان شده را به اقدامات‌‌بى‌‌ثبات‌‌کننده و تروریستى متهم مى‌‌کنند!
امام جمعه موقت سیراف گفت: قدرت و صلابت سپاه پاسداران باعث شده جبهه غربى – عبرى – عربى در طول سال‌‌هاى اخیر به بهانه‌‌هاى مختلف تلاش کنند تحریم‌‌هاى بین‌‌المللى علیه این نهاد وضع کنند تا گستره نفوذش را کنترل کرده، میزان امنیت کشور و عملاً آستانه تحمل جامعه ایرانى را در برابر فشارهاى بیرونى به حداقل ممکن برسانند. اما حمایت مثال‌‌زدنى آحاد ملت از سیلى غیورمردان سپاه به تروریست‌‌هاى تکفیرى نشان داد که این نهاد دینى، انقلابى و مردمى، ریشه در آحاد ملت ایران دارد و همه اقوام، مذاهب و گرایش‌‌ها امنیت، اقتدار، افتخار و سربلندى خود را مرهون سبزپوشانى مى‌‌دانند که فرزندان این ملت هستند.
وی یاد آور شد: امروز سپاه، مظهر عینى «استقلال» کشور است چراکه سلاح‌‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را در نیروى زمینى، هوایى و دریایى، خود تولید مى‌‌کند و ابداً نگاهى به بیگانگان ندارد.بنابراین، تعجبى ندارد که سنگر استقلال‌‌طلبى و نماد عدم اعتماد به دشمنان، هدف نقشه‌‌ها و توطئه‌‌ها قرار گیرد اما جاى تأسف است که برخى جریان‌‌هاى سیاسى در پازل غرب حرکت کرده و همگام با دشمنان بیرونى، همان موضعى را آماج تهمت‌‌ها قرار مى‌‌دهند که دشمن مى‌‌خواهد ! امنیت و اقتدار ملى ما در گروى استحکام نیروهاى مسلح و به‌‌ویژه سپاه پاسداران است که سنگرهاى خود را فراتر از مرزهاى ایران در نقطه صفر مرزى دشمن بنا نهاده و آنان را زمین‌‌گیر کرده‌‌اند.
حجت الاسلام شیرازیافزود:  امروز، سپاه خار چشم دشمنان اسلام و ایران است و قدرت سبزپوشان‌‌بى‌‌ادعا، فکر هرگونه تجاوزى را از کشور دور کرده است، بنابراین، باید گفت که مؤلفه‌‌هایى نظیر «اقتدار» و «خودباورى» این سازمان راهبردى در حراست از کیان و آرمان انقلاب اسلامى است که دشمنان را عصبانى کرده و هر آنچه در توان دارند، براى زمین‌‌گیر کردن سپاه پاسداران بکار گرفته‌‌اند اما تاریخ نشان داده و آینده نیز ثابت خواهد کرد که این تدبیر شوم، جز خیال و توهم نیست و هرگز عملى نخواهد شد.آمادگى کامل در برابر تهاجمات احتمالى، جزو الزامات نیروهاى مسلح در هر کشورى است. طبعا این مسأله درباره ایران با توجه به حجم بالاى تهدیدات منطقه‌‌اى و فرامنطقه‌‌اى، ضرورت بیشترى برخورداراست.
خداوند متعال نیروهای انقلابی را به خصوص سپاه عزیز را برای این نظام از خطری مصون دارد ان شاءالله…

 سیراف صلاه

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن