بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42372
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 تیر 96 11:36 ق.ظ

گردشگری و توسعه ی پایدار

ثلاث- مدیر کل سازمان گردشگری استان: گردشگری در صحنه ی اقتصاد جهانی، از سودآورترین فعالیت هاست تاجایی که عنوان صنعت را به خود گرفته است.

به گزارش ثلاث؛ مدیر کل سازمان گردشگری استان گفت: گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات در اشکال گردشگری داخلی و خارجی، از مهم ترین رشته های بخش خدمات در کشورهای صنعتی محسوب می‌شود.

 ناصر امیرزاده با اشاره به اینکه در کشور های کمتر توسعه یافته نیز، گردشگری به ساده ترین و بهترین راه رسیدن به توسعه تبدیل شده است؛ افزود: از زمینه های تحول اقتصاد متکی به نفت، به اقتصاد غیر نفتی، تغییر ساختار اقتصادی هر کشور است که بی تردید چنین تغییری مستلزم نگرش یکپارچه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و مدیریتی است. باتوجه به تنوع زیست محیطی و مزیت های نسبی مناطق، گردشگری از عرصه های تنوع بخشی اقتصاد کشورها به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه امروزه گردشگری در صحنه ی اقتصاد جهانی، از سودآورترین فعالیت هاست تاجایی که عنوان صنعت را به خود گرفته است؛ افزود: توسعه ی گردشگری با توجه به سودآوری چشمگیر و رونق بخشی به بازار تجارت و صنایع محلی و نیز بهبود تصویر جامعه نزد سایر جوامع و در نهایت افزایش وجهه سرزمینی، می‌تواند از اولویت های برنامه های توسعه جوامع باشد.
مدیر کل گردشگری استان اظهار داشت: سال ۲۰۱۳ کشور ما میزبان حدود ۴٫۵ میلیون نفر گردشگر از کشورهای دیگر بود که از این محل، ۵ میلیارد دلار درآمد کسب شد؛ در حالی که با توجه به جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور عزیزمان، می‌بایست درآمدی معادل ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار جذب می شد.

وی ادامه داد: سال۱۳۹۳ از نیمه دوم فروردین تا پایان نیمه دوم اردیبهشت، شاهد ورود ۱۶۰۰ آمریکایی به کشورمان بودیم که سال ۹۴ در زمانی مشابه، این رقم به ۶۴۰۰ نفر افزایش یافت. همچنین گزارش ها نشان دهنده رشد ۱۵۵ درصدی فعالیت تورهای اروپایی است.
امیرزاده گفت: آمار ارائه شده از فعالیت های گردشگری دو سال اخیر و موج فزاینده ی استقبال اروپائیان می‌تواند به توسعه ی اقتصادی بسیاری از شهرها و مناطق روستایی اطراف نیز منجر شود؛ اما ظرفیت و توان اندک اغلب این مراکز، اصلی ترین مشکل در دستیابی به این مطلوب در استان هایی است که کمتر از این ظرفیت استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال بررسی چارچوب های مشخص برای توسعه ی گردشگری استان است تا علاوه بر افزایش رشد اقتصادی، به توسعه ی پایدار استان نیز کمک کند.

مدیر کل سازمان گردشگری استان در خصوص گردشگری دریایی،احیا بافت تاریخی بوشهرعنوان کرد: با رویکرد گردشگری به کمک دستگاههای مرتبط، توسعه گردشگری روستایی و بازارهای صنایع دستی، ثبت بیشتر آثار ملموس و ناملموس با درجه ملی و ثبت حداقل یک اثر جهانی در سازمان جهانی یونسکو(سیراف)، توسعه گردشگری سلامت(چشمه های آبگرم)، ایجاد موزه منطقه ای ،ایجاد خانه موزه های روستایی(در بزخی روستاها شروع شده) و… از برنامه هایی است که به تفکیک و با جزئیات بیشتر از طریق سایت اینترنتی اداره کل میراث فرهنگی، به هم استانی های عزیز اطلاع رسانی خواهد شد و توسعه ی پایدار استان را رقم خواهد زد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن