بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42387
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 تیر 96 12:28 ب.ظ

۴۰ میلیون تن کالا در بندرهای استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در ۱۱ بندر این استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی نشان می دهد.

محمد مهدی بنچاری افزود: در این مدت حجم بارگیری و تخلیه در بندر بوشهر به ۶۵۲ هزار تن کالا و ۴۸ هزار تی.ای. یو (واحد شمارش کانتینر) رسید. 

وی با اشاره به ۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندر گناوه بیان کرد: حجم تخلیه و بارگیری در جزیره خارگ نیز با افزایش ۱۵ درصدی در این مدت در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته به ۳۰ میلیون تن افزایش یافت. 
بنچاری یادآور شد: این میزان در عسلویه نیز با افزایش ۳ درصدی ۱۰ میلیون تن به حجم بارگیری و تخلیه بندر عسلویه افزود. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عمده میزان حجم تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر صورت گرفته که در عرصه واردات عمده محصولات وارداتی کره و موز است و در صادرات نیز بسته به درخواست صادرکنندگان محصولات متنوعی از جمله انواع موادمعدنی، دام، علوفه از بندر بوشهر صادر می شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تامین زیرساخت های لازم برقی موردنیاز هم اکنون زمینه نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در استان بوشهر فراهم شده است. 
بنچاری گفت: پیش از این زیرساخت های مورد نیاز تنها برای نگهداری نزدیک به ۱۰۰ کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم بود که با افزایش صورت گرفته این حجم پنج برابر شده و هم اکنون امکان نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم شده است. 
وی با اشاره به اینکه با افزایش زیرساخت های نگهداری کانتینرهای یخچالی در بندر بوشهر متقاضیان استفاده از بندر بوشهر را افزایش داده است گفت: انتظار می رود با فرام شدن زمینه تسریع عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر بتوانیم به تناسب تقاضا برای استفاده از بندر بوشهر برای تخلیه و بارگیری پاسخگوی متقاضیان باشیم. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از کره وارداتی کشور از بندر بوشهر وارد می شود گفت: وجود سردخانه پنج هزار تنی با قابلیت تنظیم مدار بالا و پایین صفر درجه ظرفیت مناسبی را برای واردات و نگهداری این محصول در بندر بوشهر فراهم کرده است. 
۷۲۱۲/۶۰۴۳** 
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن