بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42423
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 تیر 96 3:15 ب.ظ

جذب نیروهای جنوب استان بوشهر از خواسته های مردم مناطق پیرامونی پارس جنوبی است

ثلاث- جذب نیروهای جنوب استان بوشهر در آزمون های مختلف نفت در جنوب استان بوشهر، از خواسته های جوانان مناطق پیرامونی پارس جنوبی است.

کارگران پارس جنوبی

ثلاث- مصطفی صفایی: حدودا دو دهه از حضور نفت- پارس جنوبی- در جنوب استان بوشهر( شهرستان کنگان و عسلویه ) می گذرد.

در این مدت تغییرات و اتفاقات زیادی رخ داده که عامل آن منطقه ویژه پارس بوده است.

سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس در این مدت سعی کرده تا به مناطق پیرامونی خود مانند کنگان، عسلویه، جم و دیر به شکل ویژه بپردازد و اثرات مثبت خود را روی این مناطق اعمال کند.

در حوزه درمان ” ام آر آی، ساختمان الحاقی، پرواز پزشکان متخصص، دیزل ژنراتور، سردخانه بیمارستان کنگان و مساعدت بسیار موثر در احداث بخشی از بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر”، در حوزه ورزش  “اخرین مورد از مساعدت نفتی ها در قالب تیم فوتبال پارس جنوبی جم متبلور شد”؛ در حوزه های اجتماعی با برپایی دوره ها و آموزش های متعدد و یا کمک به این امر، نقش مهمی ایفا نموده است. در حوزه آموزش و پرورش نیز جدای از بحث کمک مالی برای احداث مدارس در جنوب استان، با مشارکت آموزش و پرورش طرح نخبه پروری را در راستای کلاس های کنکور به شکل جدی دنبال نموده اند.

به هر حال آوردن مصادیق همکاری و مساعدت منطقه ویژه پارس در مناطق پیرامونی بسیار زیاد است.

از طرفی دیگر نیز نمی توان منکر تبعات حضور نفتی ها در منطقه بود.

افزایش یک باره و انفجار گونه جمعیت این مناطق، گران شدن املاک( زمین، خانه، مغازه، و اجاره ها) به شکل سرسام آور و غیر قابل باور از جمله مواردی است که استقرار نفت دلیل و باعث آن است.

این دو موضوع به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بر مسئله اشتغال جوانان این مناطق تاثیر داشته است.

هرچند در سالهای اخیر نگاه منصفانه مدیران نفتی به مناطق پیرامونی باعث جذب تعداد قابل توجهی از جوانان این دیار شده است که قابل تقدیر نیز هست اما تعداد زیادی از جوانان این دیار هنوز از بیکاری رنج می برند.

مسئله اشتغال جوانان جنوب استان بوشهر از مهمترین دغدغه های مردم این مناطق است.

به هر حال انتظار بجایی است اگر در آزمون های نفت و گاز جهت اشتغال در این مناطق، اولویت جذب برای مردم جنوب استان بوشهر( عسلویه، کنگان، جم و دیر) باشد.

وقتی از تبعات حضور نفت مانند گرانی املاک، آلودگی و آلایندگی و انفجار جمعیت صحبت می شود، به طور قطع این تهدیدات در ابتدا برای مردمی است که در اطراف فلرها زندگی می کنند و معضلات افزایش جمعیت، گرانی مسکن و زمین و ترافیک و تصادفات، آلودگی ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی را به جان خریده اند.

ضمن قدردانی از تمامی خدمات سازمان منطقه ویژه پارس که طی ۲ دهه اخیر در مناطق پیرامونی ارائه شده، انتظار می رود این نگاه منصفانه به مانند قبل همچنان ادامه داشته باشد.

از مهمترین خواسته های بحق  مردم جنوب استان بوشهر، اولویت قرار دادن آنها جهت جذب در آزمون های نفت برای منطقه ویژه پارس است چرا که معتقدند اولویت استخدام با کسانی است که در مناطق پیرامونی نفت حق میزبانی را دارند و دود و گاز، روزانه میهمان ریه ، قلب و چشمهایشان است و سال ها زیر سایه فلرها عمر سپری کردند نه کسانی که کیلومترها با پارس جنوبی فاصله دارند و به یکباره هنگام آزمون استخدامی از مردم عسلویه، نخل تقی، کنگان، جم و دیر بومی تر می شوند.

در این زمینه علاوه بر مدیران منصف سازمان منطقه ویژه پارس، از استاندار بوشهر، نماینده مردم جنوب استان بوشهر، فرمانداران و شوراهای اسلامی این چهار شهرستان نیز انتظار پیگیری بیشتر در این زمینه جهت احقاق حق جوانان جنوب استان می رود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن