بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42439
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 تیر 96 8:16 ب.ظ

3 ماه قبل از موعد

تولد نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کنگان+عکس

ثلاث- نوزادی ۲۶ هفته ای با وزن ۷۰۰ گرم در بیمارستان امام خمینی کنگان متولد شد و اکنون یک ماه از تولد وی می گذرد که خوشبختانه حال عمومی این نوزاد نیز خوب می باشد.

 

در دنیای پزشکی تولد نوزادان با ویژگی های عجیب و غریب که برخی از آنها به دلیل نارس بودن در لیست متفاوت ها قرار می گیرند، کم نیست.

بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان شاهد تولد نوزادی بود که در ۲۶ هفتگی به دنیا آمد. این نوزاد ۳ ماه زودتر از موعد متولد شده است. 

تولد این نوزاد نارس در ۲۶ هفتگی یعنی درست ۳ ماه زودتر از زایمان طبیعی، پدر و مادر جوان وی را غافلگیر و البته بسیار نگران کرد.

این نوزاد اهل لامرد از استان فارس است.

 

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: این نوزاد (دختر) که در ۲۶ هفتگی متولد شد، فقط ۲۰ درصد شانس زنده ماندن داشت. وی افزود: نوزاد تنها ۶ ماه از دوران ۹ ماهه را در شکم مادر گذرانده بود و هنگام تولد ۷۰۰ گرم وزن داشت.

دکتر حیدری خاطرنشان کرد: نوزاد از بدو تولد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری شد.

 وی گفت: این نوزاد که اکنون حدود یک ماه از ازمان بستری وی می گذرد در انکوباتر نگهداری می شود. وزن این نوزاد به ۸۰۰ گرم رسیده است.

دکتر حیدری در این راستا از متخصصین اطفال و نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان دکتر شاقاسمی، دکتر پوروالی، خانم دکتر صحراگرد و خانم روشن( مسئول بخش ان آی سی یو) بابت تلاش های فراوانشان به صورت ویژه تقدیر نمود.

وضعیت نوزاد نسبت به سنش رضایت بخش است

دکتر پوروالی متخصص اطفال و نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در خصوص این نوزاد گفت: وضعیت این نوزاد نسبت به سن وی رضایت بخش است؛ البته روند درمان همچنان ادامه خواهد داشت و به امید خدا مشکلی برای این نوزاد نارس پیش نخواهد آمد.

وی از تلاش شبانه روزی کادر پرستاری بخش ان آی سی یو بیمارستان امام خمینی کنگان به خاطر وضعیت نوزاد تشکر کرد.

جشن تولد یک ماهگی

 به همین دلیل و یک ماه پس از تولد این نوزاد نارس به دعوت  از دکتر پوروالی( متخصص اطفال این مرکز درمانی) و خانم روشن سرپرستار بخش ان آی سی یو، با حضور والدین این نوزاد و مدیران بیمارستان در بخش ان ای سی یو، جشن مختصری انجام گرفت.

والدین این نوزاد به خاطر قدردانی از کادر پرستاری بخش ان آی سی یو و پزشکان آن، در این جشن، کیک نسبتا بزرگی تدارک دیدند که میان حضار تقسیم شد.

 در این مراسم از طرف دکتر حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان و مجموعه این مرکز درمانی، هدیه ای به این نوزاد داده شد.

 

عکس: زینب صفایی

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    لایک بچه های NICU

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن