بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42449
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 تیر 96 10:57 ب.ظ

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شهرستان کنگان منبع تولید ثروت ملی و محلی مناسب برای صادرات است

ثلاث_ وزیر صنعت ، معدن و تجارت با حضور در فاز ۱۴ پارس دو کنگان از روند اجرایی دومین پالایشگاه بزرگ منطقه بازدید کرد

به گزارش ثلاث؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت  پس از بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار ثلاث گفت: یکی از پیمانکاران اصلی این فاز بزرگ پالایشگاهی شرکت وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که جهت بررسی رشد کمی و کیفی کار در این پروژه بازدیدی را انجام دادیم که خوشبختانه رضایت بخش است.
مهندس محمدرضا نعمت زاده افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر از متخصصین، مهندسین توانمند ایرانی و کارگران عزیز در این فاز پالایشگاهی مشغول به کار اند که این گامی ارزشمند در جهت تولید و اشتغال است.
وی بیان داشت: در سال اشتغال و تولید بهره گیری حداکثری از توان فنی و مهندسی نیروهای داخلی و تعامل با وزارت نفت در اجرای پروژه ها از اولویت های این وزارت خانه است.
این مقام مسئول به پتانسیل های شهرستان های کنگان و عسلویه اشاره و بیان نمود: آموزش جوانان و بالا بردن سطح فنی و مهارتی آنان یک ضرورت مهم و اجتناب ناپذیری است که بایستی با بهره گیری از مراکز فنی و حرفه ای کنگان و عسلویه آن را نهادینه نمود.
وی گفت: شهرستان کنگان منبع تولید ثروت ملی و محلی مناسب برای صادرات است که باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این خطه استفاده بهینه نمود و البته بخشی از این ثروت را صرف توسعه منطقه کرد.
نعمت زاده به آشنایی دیرینه با کنگان و کنگانی ها اشاره و عنوان نمود: از کنگان و مردمان مهربان آن خاطرات خوبی دارم .
وی گفت: احداث فنی و حرفه ای از اولین کارهای دوران وزارتم در کنگان در آن سالها بود که بعدا این مرکز آموزشی را به فنی و حرفه ای واگذار کردیم.
وزیر صنعت در بخش دیگر عنوان نمود: قبل از ظهر نیز در منطقه ویژه پارسیان حضور پیدا کردیم و عملیات اجرایی بندر آن آغاز شد.
وی همچنین از رفع مشکل یک واحد صنعتی در شهرستان مهر استان فارس و فعال شدن آلومینیوم جنوب در لامرد خبر داد و افزود: امروز آلومینیوم لامرد فعال که پیش بینی می شود این پروژه تا اواخر سال آینده به مرحله تولید برسد.
فاز ۱۴ پارس جنوبی دومین فاز بزرگ پالایشگاهی در پارس جنوبی در ۱۰ کیلومتری کنگان قرار دارد.

ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن