بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42480
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 21 تیر 96 4:15 ب.ظ

تا سال ۱۴۰۰ درآمد پتروشیمی جم به ۲برابر افزایش می یابد

ثلاث- عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم: عزم آن را داریم تا سال ۱۴۰۰ درآمد پتروشیمی جم را به ۲برابر افزایش دهیم و با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم این شرکت نه در ایران بلکه در جهان شرکتی بلند آوازه شناخته خواهد شد.

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم، سید حسین میر افضلی در مجمع عمومی عادی سالیانه ضمن عرض خوش آمدگویی به سهامداران، نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ انرژی، تاپیکو، سهام عدالت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ ایرانیان اظهار داشت: مجمع عمومی فرصت ارزشمندی است برای هیات مدیره، مدیرعامل و تیم مدیریتی شرکت تا بتوانند عملکرد و نتیجه تلاش های خود را به نمایش بگذارند و اکنون تیم مدیریتی پتروشیمی جم با افتخار در این مجمع حضور یافته تا ثبت رکوردهای جدید و روند اوج گیری و توسعه شرکت پتروشیمی جم را گزارش نمایند. 

عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم در جمع سهامداران و مدیران صندوق بازنشستگی اعلام کرد: صندوق های بازنشستگی و شرکتهای سرمایه گذاری می بایست بر پایه مزیت ویژه اقتصادی کشور موضوع سرمایه گذاری را برگزینند.

ایشان یادآور شد: به عنوان نمونه کشور چین بر مزیت منابع عظیم زغال سنگ خود تمرکز نمود و از گاز متان حاصل از آن بزرگترین مجتمع های پتروشیمی از جمله واحدهای MTO, GTPP,GTL، متانول، آمونیاک و اوره را احداث و  یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پتروشیمی جهان شد. آمریکا بر روی مزیت شیل اویل و شیل گس خود تمرکز نمود و اقتصاد در حال رکود دوران اول اوباما را رونق داد. قطر بر روی مزیت گاز خود متمرکز شد. کشورهای مدرن اروپایی بر روی مزیت فن آوری و دانش بالای خود تمرکز نمودند.  مزیت ویژه و کم نظیر ایران منابع عظیم نفت و گاز خصوصا گاز پروپان است.

وی ادامه داد: شایسته است صندوق های بازنشستگی هوشمندانه و با برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت یا میان مدت، سرمایه های خود را از حوزه های کم بازده بیرون کشیده و در حوزه گسترده و متنوع پتروشیمی تمرکز نمایند و نیاز رو به رشد جهانی در پهنه عظیم این صنعت رو به رشد را تامین نمایند و با فاصله گرفتن از صادرات مواد اولیه پتروشیمی به سمت تولید زنجیره های ارزش دانش محور و پر بازده حرکت نمائیم.  جای بسی خرسندی است که مدیریت محترم صندوق بازنشستگی کشوری نیز بر این تفکر تاکید دارند و از سرمایه گذاری های جدید جم در حوزه های با ارزش افزوده بالا حمایت کامل نموده و می نمایند و با همین پشتوانه سهامداران ارجمند است که پتروشیمی جم مقدمات لازم جهت اجرای پروژه های بزرگ توسعه ای خود را آغاز نموده و بنا داریم با استفاده از منابع مالی ارزان خارجی در دو حوزه مهم سرمایه گذاری های ارزشمندی را به یادگار گذاریم.

میرافضلی افزود: شرکتها در دوران تثبیت می بایست به سمت سرمایه گذاری های جدید روی آورند تا آینده شرکت و سود آوری مناسب برای سهامداران را تضمین نمایند بر همین اساس بنا داریم که چنانچه توفیق خدمت در این مجموعه ادامه یافت در سال جاری پروژه های بزرگی را عملیاتی نمائیم.

 عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم خاطر نشان کرد:  در درجه اول بنا داریم با مقدماتی که تا کنون فراهم نموده ایم در سال جاری پروژه افزایش ظرفیت تولید واحد الفین تا ۱۰ درصد و واحد های HD, PE,BD تا ۲۰ درصد و افزایش ظرفیت PP را تا بیش از ۲۰ درصد عملیاتی نمائیم و هم زمان ضمن سرعت بخشیدن به مراحل اجرایی پروژه ABS/RUBBER و بهره برداری فاز اول آن تا پایان سال جاری و بهره برداری کامل در نیمه اول سال آینده؛بنا داریم در سال جاری عملیات اجرایی پروژه مهم دیگری تحت عنوان PDH/PP را آغاز نمائیم.

وی ادامه داد کشور ما به دلیل داشتن منابع عظیم پروپان دارای مزیت ویژه در  تولید پروپیلن و زنجیر گسترده آن می باشد و نیاز جهانی به پلی پروپیلن و سایر مشتقات پروپیلن بیش ازاتیلن و مشتقات آن است و ارزان ترین روش تولید پروپیلن از طریق تکنولوژیPDH/PP  خصوصا برای کشوری با مزیت ویژه خوراک قابل تحقق است.

میرافضلی در پایان گفت به یاری ایزد متعال در جهت اهداف ترسیم شده تمامی همت و تلاش خود را بکار خواهیم گمارد و امیدواریم پتروشیمی جم به عنوان بزرگترین واحد پتروشیمی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر روز درخشنده تر و پر فروغ تر باشد. عزم آن داریم تا سال ۱۴۰۰ درآمد پتروشیمی جم رابه دو برابر افزایش دهیم و این شرکت نه در ایران بلکه در جهان به عنوان شرکتی بلند آوازه شناخته شود.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن