بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42490
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 تیر 96 1:14 ق.ظ

امام جمعه کنگان:

اخراج نیروهای بومی به بهانه تعدیل نیرو ، اجحاف در حق میزبانان صنعت است / درمانگاه تامین اجتماعی کنگان شبانه روزی شود

ثلاث_ امام جمعه کنگان: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام دینی است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به اخراج تعدادی از نیروهای بومی منطقه به بهانه تعدیل توسط برخی شرکت های مستقر در منطقه افزود: حتی اگر در شرکتی تعدیل نیرو ضرورت پیدا کند باید غیربومی ها و بعد از آن غیرکنگانی ها در لیست تعدیل قرار گیرند.

وی بار دیگر به موضوع عدم پرداخت به موقع حقوق در قالب شرکت های منطقه اشاره و گفت: در بیشتر شرکت های منطقه ، حقوق نیروها بویژه کارگران با چندین ماه تاخیر پرداخت می شود که این مصداق بارز ظلم و بی عدالتی است که باید مسئولان مربوطه با احساس وظیفه و انجام مسئولیت مانع تضییع حقوق و تاخیر در پرداخت حق کارگرانی شوند که در اوج گرما و سختی در عرصه جهاد اقتصادی فعال اند.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته تامین و رفاه اجتماعی و با تشکر از خدمات درمانگاه تامین اجتماعی این شهر بیان نمود: انتظار جدی مردم اینست درمانگاه بوعلی کنگان شبانه روزی و یا بصورت دو شیفت با امکانات و تجهیزات کامل به مردم خدمات درمانی ارائه دهند.
محمودی با تشکر از بهزیستی ، کمک به بهزیستی را به تعبیر یکی از مراجع عظام از مصادیق کار خیر عنوان و با تشکر از خدمات مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی و آقای احمدی مسئول این مرکز که ارثیه و زندگی خود را وقف این مرکز و معلولان عزیز کرده است ، بر لزوم حمایت مسئولین و خیرین از اقشار ضعیف بویژه معلولان و کمک به رفع نیازمندی های مرکز معلولان کنگان تاکید کرد.
خطیب جمعه در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت رییس مذهب تشیع ، امام جعفر صادق (علیه السلام) و تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزای رییس مذهب ، به تبیین شخصیت علمی ، سیاسی و عبادی آن امام همام پرداخت و با بیان اینکه تربیت چندین هزار شاگرد و چند ده هزار حدیث جامع و کاربردی از آثار حضرت است گفت: امروز فهم معارف دین و فعالیت حوزه های علمیه مدیون و مرهون امام صادق (علیه السلام) است.
وی با اشاره به سالروز حماسه همبستگی ملی در دفاع از از رهبری و ارکان مقدس نظام در ۲۳ تیرماه ۷۸ ، به فتنه ۱۸ تیرماه ۷۸ اشاره و با تبیین حوادث تلخ آن روز افزود: ملت ایران در ۲۳ تیر با خروش انقلابی خود به دنیا ثابت کردند به رغم همه مسائل و مشکلات پشت نظام دینی را خالی نخواهند کرد و آنجا که خطری متوجه نظام شود با تمام وجود در میدان دفاع و حمایت از کیان نظام حاضر خواهند شد.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی و تشکر از مسئول دفتر شورای نگهبان و اعضای این شورا در شهرستان کنگان ، به اهمیت ، نقش و جایگاه شورای نگهبان در کلام امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب پرداخت و گفت: در اهمیت شورای نگهبان همین بس که این شورا ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام دینی است.
وی به اقتدار و صلابت و سلامت شورای نگهبان و صیانت از آرای مردم توسط این شورا در چندین انتخابات برگزار شده پس از انقلاب اشاره و گفت: در انتخابات ۹۶ نیز به رغم تخلفات برخی مقامات در ایام انتخابات و برخی حوزه های اخذ رای ، شورای نگهبان به دور از حواشی و مسائل جناحی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد.
خطیب جمعه افزود: با اینکه فرد منتخب به لحاظ گفتمان شاید با اکثر اعضای شورای نگهبان نگاه متفاوتی داشت ، اما شورای نگهبان صحت انتخابات را اعلام و متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی کردند.
وی با اشاره به ۲۳ تیرماه روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا، اسلام را دین تعامل و گفتگو دانست و با تاکید بر اینکه تعامل به معنای دست برداشتن از عزت خود نیست گفت: گفتگو و تعامل به معنای در نظر نگرفتن مصالح نظام و ملت در قراردادهای خارجی و خوش و بش با کشورهای حامی تروریست از جمله حامیان منافقین مثل کشور فرانسه نیست.
محمودی با اشاره به مسئله کمبود آب ، ضمن تاکید بر لزوم حل مشکل کم آبی به مسئله ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره و بر لزوم اجتناب از اسراف و تبذیر در منابع آب و انرژی تاکید کرد.
وی خطاب به مسئولان استانهای همجوار بوشهر گفت: همانگونه که تمام کشور از برکات این استان در حوزه انرژی برخوردارند انتظار می رود استانهای همجوار بوشهر نیز در تامین آب مورد نیاز این استان کمک کنند.
ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن