بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42508
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 تیر 96 6:30 ب.ظ

جم پیشتاز پتروشیمی ها درمعامله های بورس

ثلاث- پتروشیمی جم: شرکت پتروشیمی جم با ۱۹ واحد با همراهی دو شرکت دیگر بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص بورس تهران ثبت کردند.

به گزارش ثلاث نقل از نیپنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز( یکشنبه ۲۵ تیر ماه ) با کاهش ۳۸ واحدی روی رقم ۷۹ هزار و ۶۲۰ واحد ایستاد و دراین میان شرکت های پتروشیمی معامله هایی کم حجم را شاهد بودند و همانند روزهای اخیر سهامداران این صنعت همانند دیگر صنایع بزرگ بورسی به دلیل ورود به فصل مجامع شاهد  معامله هایی اندک هستند.
در جریان معامله های روز جاری ، شاخص کل هم ‌وزن  با کاهش ۱۵ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۳۶۷ واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز بدون نوسان چندانی به رقم  ۸۷ هزار و ۲۹۳  واحد دست یافت.
بر اساس این گزارش ، شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۵۴ واحدی به رقم  ۵۵ هزار و ۶۰  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۷۷ واحدی عدد  ۱۷۷ هزار و ۵۷۴  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۲۴ واحد ،پتروشیمی جم با۱۹ واحد و مخابرات ایران تا ۱۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های خدمات انفورماتیک با ۳۴  واحد ، صنایع ملی مس ایران با ۲۹ واحد ایران خودرو با ۸ واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۴۲  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۶۰۸  نوبت داد و ستد بود.
این در حالی است که در بازار نقدی سهام این بورس ارزش کل معاملات سهام از ۱۸۷ میلیارد تومان فراتر نرفت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به ۹۱۰ واحد رضایت داد.
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن