بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42511
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 تیر 96 7:49 ق.ظ

مجموعه آثار شاعران کنگانی با عنوان تشاله رونمایی شد

ثلاث- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت: چند کتاب دیگر آماده چاپ می باشد

به گزارش ثلاث، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در آیین رونمایی از آثار شاعران شهرستان کنگان گفت: برنامه ی جهت توسعه هنر در شهرستان کنگان تدوین کردیم که مبحث چاپ آثار هنرمندان یکی از چند برنامه در نظر گرفته شده در جهت توسعه هنر می باشد.

خاکنژاد ادامه داد: کتاب همزاد با دریا که آثار استادان عبدالهی و ابراهیمی می باشد، مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کنگان به چاپ رسید که هم اکنون در تمام کتابخانه ها و کتاب فروشی ها موجود می باشد و امیدواریم در مدارس نیز توزیع شود.

وی در خصوص بخش چاپ آثار هنرمندان اظهار داشت: ۳۰میلیون تومان مجموع اعتبار بدست آمده از صنعت بود که در دو بخش چاپ آثار دانش آموزی و چاپ آثار سایر شاعران شهرستان هزینه شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ابراز امیدواری کرد و عنوان داشت: چند کتاب دیگر آماده چاپ می باشد که با وجود داشتن پتانسیل جوان و پویا در شهرستان جای بسی امیدواری است که این مهم تکرار شود.

خاکنژاد در این مراسم به معرفی چندکتاب تازه چاپ شده در سطح شهرستان پرداخت و گفت: کتاب کودک از آثار استاد علی پور یکی دیگر از مجموعه کتاب های چاپ شده در کنگان است که با همکاری رضایی دهیار برکه چوپان و بخشداری به چاپ رسید.

وی با اشاره به افزایش کتاب خوان و کتاب دوستان افزود: باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بکار گیریم چرا که مرکز پرورش کودکان است و با این وجود می توانیم در آینده در مسیر کتاب خوانی و چاپ آثار کتاب گام های بلند تری برداریم.

رئیس انجمن ادبی هنر و قلم کنگان در مراسم رونمایی از آثار شاعران شهرستان گفت: تشاله نام کتابی است که شامل مجموع اشعار شاعران کنگان، بنک، سیراف و انجمن ادبی هنر و قلم می باشد که با حمایت فرماندار شهرستان کنگان و خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری به تحقق دست یافت.

حمید اسلامی خواه و سیروس مهاجری در آیین رونمایی از کتاب تشاله، ضمن قدردانی از شهردار کنگان، دکتر طهماسبی معاون فرهنگی و ورزشی شهرداری کنگان جهت تجلیل از هنرمندان و  همچنین از همکاری منطقه ویژه پارس، رضا طاهری و تمامی شاعران که در گردآوری این مجموعه نقشی داشتند تقدیر و تشکر کردند.

این مراسم در فرمانداری با حضور خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان، درویشی معاون سیاسی فرمانداری دیر، دکتر مهرآیین و پوریا فولادی از منطقه ویژه اقتصادی پارس، رضایی دهیار برکه چوپان، جمعی از هنرمندان شهرستان من جمله شاعران صاحب اثر در تشاله، دانش آموزانی که صاحب کتاب(آثار فرهنگی) کنگان در شعر، طراحی و ترجمه که با خوانش تمام شاعران و هنرنمایی صادق پوزش در نواختن تار و اجرای زنده موسیقی به نیکی پایان پذیرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن