بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42527
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 تیر 96 8:46 ق.ظ

پارس جنوبی جم؛ چراغ خاموش و بی‌حاشیه

تیم فوتبال پارس جنوبی از جمله تیم‌هایی بود که مراحل آماده‌سازی برای حضور در لیگ برتر را زودتر از باقی تیم‌ها آغاز کرد تا در اولین فصل حضورش در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کند.

پارس جنوبی جم؛ چراغ خاموش و بی‌حاشیه

تیم فوتبال پارس جنوبی از جمله تیم‌هایی بود که مراحل آماده‌سازی برای حضور در لیگ برتر را زودتر از باقی تیم‌ها آغاز کرد تا در اولین فصل حضورش در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کند.
استان بوشهر پس از چند فصل غیبت در رقابت‌های لیگ برتر با سرمایه‌گذاری دوباره وزارت نفت در فوتبال، به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند. البته آن‌ها این بار نه از بوشهر بلکه از شهرستانی خوش آب‌وهوا به نام جم به این رقابت‌ها رسیدند. پارس جنوبی جم با شش سال قدمت و با پشتوانه وزارت نفت توانست قهرمان لیگ آزادگان فصل ۹۶-۹۵ شود تا اولین تجربه حضورش در لیگ آزادگان را کسب کند.
* اردوهای آماده‌سازی
این تیم کم حاشیه که مهدی تارتار هدایت آن را برعهده دارد خیلی زود مراحل آماده‌سازی برای حضور هر چه بهتر در لیگ برتر را آغاز کرد و در همان ابتدای کار برای برگزاری اردو به تهران و پس از آن با دعوت باشگاه بانانتس ارمنستان به ارمنستان سفر کرد. پارس جنوبی در اردوی ارمنستان سه دیدار تدارکاتی با بانانتس ارمنستان (تساوی بدون گل)،‌ استقلال تهران (شکست ۲ بر صفر) و آرتاخ ارمنستان (پیروزی ۳ بر صفر) برگزار کرد تا به آمادگی نسبی برسد.
* بازیکنان
این تیم با اینکه منابع مالی خوبی در اختیار دارد اما تیم کم هزینه‌ای جمع‌آوری کرده و با حفظ شاکله اصلی تیم، چند بازیکن جوان و باتجربه مانند محمد طیبی، مهدی زبیدی و محسن فروزان را به تیم‌شان اضافه کردند. مدیران پارس جنوبی برای تقویت تیم‌شان دو بازیکن خارجی هم جذب کردند؛ فیلیپه دروازه‌بان سایپا و آلویس نانگ مهاجم با کیفیتی که سه فصل حضور موفق در لیگ برتر را تجربه کرده است.
* امکانات
با همه این نکات مثبت برای پارس جنوبی، جمی‌ها با رسیدن به لیگ برتر باید مشکلات ساختاری‌شان را برطرف می‌کردند. یکی از مشکلات، عدم وجود هتل در شهر جم برای تیم میهمان بود که با آماده‌سازی هتلی در شهر عسلویه این مشکل حل شد. مانع دیگر، ورزشگاه غیر استاندارد تختی جم بود که بطور کامل غیر استاندارد بود. سازمان لیگ به تیم پارس جنوبی تا ۲۰ تیر مهلت داد که ورزشگاه را برای حضور در لیگ برتر آماده کند که با تلاش مسئولان پارس جنوبی، چمن، رختکن، اتاق کنفرانس و … آماده شد و تنها ایرادات جزئی ماند که تا آغاز لیگ برتر آماده می‌شود. بدین ترتیب پارس جنوبی که به گفته منصوریان، “در خانه‌اش مانند شیر خفته است،” می‌تواند در شهر جم میزبان رقبایش باشد.
پارس جنوبی در حال حاضر در ایران حضور دارد و تا آغاز لیگ برتر، در تهران مراحل آماده‌سازی‌اش را ادامه می‌دهد تا خود را برای دیدار هفته نخست مقابل گسترش فولاد در تبریز آماده کند. تارتار در نظر دارد با جذب چند بازیکن دیگر نقاط ضعف تیمش را برطرف کند تا در پایان لیگ برتر پارس جنوبی به عنوان یک تیم آسانسوری مطرح نشود.ایسنا

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن