بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42607
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 31 تیر 96 12:51 ب.ظ

تاسیسات بزرگ، کمبود امکانات و بی توجهی مسئولین

ثلاث – مازیار هوشمند : کمبود امکانات ایمنی برای اطفا حریق، هر چند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، اما بی توجهی مسئولین به این موضوع با عنایت به اتفاقات ناخوشایند گذشته، یکی از ادله های غیرقابل گذشت است، که نمی تواند افکار عمومی را اقناع کند.

آتش سوزی روز گذشته در اسکله چند منظوره کنگان در حالی به سوختن بیش از ۱۰ فروند لنج صیادی و تجاری، و خسارت چند میلیاردی به صیادان و سفاران این شهر منجر شد، که مسئولین استان پیش از این نیز چند تجربه آتش سوزی در اسکله های بنادر دیّر ، کنگان و دلوار داشتند.

پیشامدهای اینچنینی آن هم در تاسیساتی که با سوخت و انواع آن سر و کار دارند، محتمل، و دور از پیش بینی نیست. آنچه اما مهم می نماید دیدن ادوات، امکانات و ابزارهای ایمنی برای جلوگیری از وقوع اینگونه اتفاقات ناگوار است.

حوادث ناگوار و تلخ پیشین، و نبود نیرو و ابزارهای لازم برای اطفا حریق، آن هم در بنادری که سهم بسزایی در رونق اقتصادی این استان دارند، قاعدتا می بایست توجه مدیران مسئول را به تدابیر بیشتر برای تجهیز امکانات ایمنی معطوف می ساخت، که متاسفانه اینگونه نبوده است. خاصه آنکه این تاسیسات در حوالی منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک، واقع شده باشد.

کمبود امکانات ایمنی برای اطفا حریق، هر چند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، اما بی توجهی مسئولین به این موضوع با عنایت به اتفاقات ناخوشایند گذشته، یکی از ادله های غیرقابل گذشت است، که نمی تواند افکار عمومی را اقناع کند.

صیادی و تجارت دریایی، کسب و کار دیرینه مردم این استان است، که به جرات می توان گفت ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم این استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تعامل با این دو پیشه اند. از دیگر سو رونق اقتصادی استان بر مدار این دو صنعت در حرکت است، و توجه به این مشاغل، ایجاد شرایط مطلوب برای فعالین این حوزه، و مهم تر از آن تامین امنیت شغلی برای کارکنان این دو حرفه، از وظایف اصلی مدیران مسئول است.

با توجه به اتفاقی که دیروز در کنگان افتاد، نمی توان در سهل انگاری مسئولین امر برای پیش بینی تدارک و تامین امکانات ایمنی و ادوات اطفا حریق، تردیدی کرد.
شغل، سرمایه و زندگی جمعی از مردم به دلیل کمبود امکانات ناشی از بی توجهی مسئولین، خسارت دیده است، و جبران این ضربه و ضرر، فرصت و وقت زیادی را می طلبد، که در صورت توجه، عاقبت اندیشی و پیشگیری های اولیه، اکنون، این فرصت، به راهکار و تدبیری دیگر جهت توسعه این بنادر اختصاص می یافت.

* مازیار هوشمند

مدیرمسئول روزنامه پیام عسلویه

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن