بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42610
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 31 تیر 96 3:55 ب.ظ

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

لزوم ایجاد اتاق بازرگانی مستقل در کنگان/ترانزیت کالا کانتینری شود

ثلاث- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:با توجه به بعد مسافت کنگان تا مرکز استان، ایجاد اتاق بازرگانی مستقل بسیار ضروری است.

 

به گزارش خبرگزاری ثلاث، نصرالله کشاورز چند روزی است که از سمت ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت به معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارتقا یافته است.

کشاورز در خصوص ۲ سال تجربه خود در کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: واقعیت این است، برداشتی که از قبل از مردم کنگان داشتم، با آمدنم پر رنگ تر شد. برداشت این است، در هیچ جای استان سراغ ندارم که فضای کاری، آرامش، تکریم و ارتباط، نجابت و مهربانی مردمی مانند جنوب استان و مخصوصا کنگان باشد. نجابتی که بعضا حتی از آن سوءاسفاده نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ سال حضورم در کنگان افتخاری بود برای بنده، افزود: طی این ۲ سال، بار تجربی خیلی عالی برای من در پی داشت. از فضای همکاری گرفته تا تعامل با بخش خصوصی، اتفاقات حوزه اصناف و تغییرات مثبتِ بدون چالشی که حاصل شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: واقعا خوشحالم از اینکه ۲ سال از زندگیم را در کنگان گذراندم و در این مدت تجارب بسیار خوبی بدست اوردم.

هیچ شهرستانی در استان بوشهر مانند کنگان قابلیت تجاری شدن را ندارد

کشاورز تصریح کرد: معتقدم هیچ شهرستانی در استان بوشهر به مانند کنگان قابلیت تجاری شدن را ندارد. البته این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است. چنانچه بشود فضای ترانزیت کالا،  کانتینری شود، بدون شک در رشد کنگان بسیار موثر است  و این از مهمترین دغدغه بنده طی دو سال خدمت در کنگان بود که متاسفانه انجام نشد.

 

لزوم ایجاد اتاق بازگانی مستقل در کنگان

وی اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت کنگان تا مرکز استان، لزوم ایجاد اتاق بازگانی مستقل به نظر، بسیار ضروری می رسد و چنانچه امکان این مهم نیست، باید نمایندگی اتاق بازگانی در کنگان دایر شود که تجار آن منطقه از بعد مسافت طولانی تا بوشهر خلاص شوند.

رئیس سابق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: برای موضوع ” قطر” به شدت پیگیر اخذ صدور گواهی مبدا از کنگان بودم تا از بوشهر مستقل باشد ولی متاسفانه موفق به آن نشدم.

لزوم تشکیل اتاق بازرگانی مشترک میان کنگان و کشورهای همسایه

کشاورز عنوان کرد: معتقدم که اینده کنگان با تشکیل اتاق بازرگانی مشترک حتی با کشورهای حوزه خلیج فارس و ایجاد امکانات زیرساختی در واردات کالا کانتینری بجای ته لنجی سنتی می تواند کنگان را متحول کند.

لزوم ترانزیت کالا به شکل کانتینری

وی تاکید کرد: کنگان در حوزه تجارت برای تحول نیازمند ترانزیت کالا به شکل کانتری است و این موضوع بسیارمهم است.

 

تعاونی لنجداران و مرزنشینان باید قوی شوند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه گفتگویش با ثلاث اظهار داشت: کنگان برای تحول، نیازمند قوی شدن بخش های خصوص دارد، مانند اتاق اصناف که متحول شد. تعاونی لنجداران و تعاونی مرزنشینان کنگان نیز باید قوی شود؛ اتاق بازرگانی باید در کنگان تشکیل شود؛ همه اینها چنانچه اتفاق بیفتد، کنگان متحول خواهد شد و درواقع این موارد چیزهایی هستند که نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر،  مسئولین و مردم شهرستان کنگان به عنوان بخشی از مطالبات خود، باید دنبال آن باشند.

کشاورز اضافه کرد: کنگان به نمایندگی از چهار شهرستان جنوبی استان می تواند اتاق بازرگانی مشترکی با کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشد و در این زمینه دچار تحول شود؛ چیزی مانند شهر تبریز که با کشورهای همسایه خود اتاق بازرگانی مشترک ایجاد کرده اند.

وی گفت: بر موارد بالا می توان موضوعات بسیار مهم دیگری مانند تسهیل حمل و نقل کالا بدون محدودیت در استان؛ فراهم کردن امکان خرید توسط مهمان های فصلی؛ برگزاری و تداوم جشنواره های خرید؛ توسعه صنعت گردشگری شهرستان؛ تعامل بین دستگاه های اجرایی و برنامه محور بودن شهرداری و شورای شهر برای اصلاح جدی مبلمان شهری را اضافه کرد. این موضوعات می تواند تحول شهرستان کنگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت و پتانسیل های موجود در زمینه رونق تجارت و بازار آن تا حدود زیادی تضمین کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: همه این موارد در راستای دفاع جدی از مزیت تجاری منطقه که حق تاریخی و جغرافیایی مردم محروم منطقه به شمار می آید، می باشد.

کشاورز  در پایان تاکید کرد: عمده این موضوعات با همدلی و همراهی نماینده مجلس و مدیریت ارشد استان دست یافتنی است.

 

امین نیکنام سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان
امین نیکنام به طور رسمی به عنوان سرپرست جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان معارفه شد. معارفه در جلسه شورای اداری و در فرمانداری کنگان برگزار شد.
وی دارای سابقه حدود ۱۶ ساله در زمینه کاری خود است. ۱۱ سال و اندی صنعت، معدن و تجارت در گمرک و ۴ سال و اندی در اداره صنعت، معدن و تجارت میباشد که حدود ۲ سال بوشهردر قسمت بازرگانی خارجی اداره صنعت، معدن و تجارت و بیش از ۲ سال در کنگان قسمت بازرگانی داخلی این اداره خدمت کرده است.

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

نظرات

  1. Hossein says:

    سلام
    با سپاس از اطلاع رسانی ثلاث
    کاش جلسات نظرها و بررسی ها نتیجه ای برای شهر با پتانسیل و عقب نگه داشته کنگان داشت با توجه به اینکه کنگان قطب انرژی کشور هست و دارای پتانسیل بالآی تجاری چرا زیرساختهای تجاری ما اینقدر ضعیف و ابتدائی هستند با وجود سرمایه گذاری و درآمد هنگفت صنائع گازی در منطقه کنگان هیچ عایدی برای مردم نداشته متاسفانه برنامه ریزی ها همه کوتاه مدت بدون آینده نگری بوده البته اگر برنامه ای وجود داشته باشد. تصمیم گیری ها بدون گروه های کارشناسی خبره می باشد تصمیمات برای شهر از خارج از شهرستان گرفته میشه متاسفانه برخی مسولین هم در دوران مسولیت خود فقط منتظر گذر زمان و طی کردن دوره مسولیت خود هستند فقط و فقط مشکلات برای مردم تلمبار شده و هیچ اقدامی برای حل مشکلات مردم کنگان انجام نمیشه یا به کندی انجام میشه
    ناگفته ها فرواون
    در پناه حق

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن