بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42619
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 1 مرداد 96 4:02 ب.ظ

استمداد از هنرمندان کنگانی؛

زبان آتشین هنر پرتو لهیب شعله های داغ‌دل بندرنشینان

ثلاث – حسن عبدالهی : دیروز زبانه های دیوانه ی آتش نه تنها لنج های چوبی درون اسکله ی کنگان را در کام خود فرد برد، بلکه آرزوها و آمال و اندوخته ی بسیاری از فرزندان دریا که جوانی خود را در قبال آن داده بودند، را نیز سوزاند و خاکستر نمود .

دیروز زبانه های دیوانه ی آتش نه تنها لنج های چوبی درون اسکله ی کنگان را در کام خود فرد برد، بلکه آرزوها و آمال و اندوخته ی بسیاری از فرزندان دریا که جوانی خود را در قبال آن داده بودند، را نیز سوزاند و خاکستر نمود .
نگاه گرم امید را در چشمان منتظر مادران و دختران و پسران کنگانی که کاخ آرزوهای خود را بر این زورق های چوبی بنا نهاده بودند، به تلی از خاکستر سرد تبدیل کرد .
جاشوان مرارت کشیده ی کنگان، نابودی حاصل سالها تلاش و زحمت خود را در رقص شوم شعله های آتش با چشمانی تر به نظاره نشستند.
چهره ی زشت بی تدبیری مسئولان، در پرتو لهیب شعله ها عیان تر و نمایان تر گشت . حرکت و نشاط و زندگی در پیکر شهر کنگان به کندی گرایید و لبخندها را بر لب و پرتو شوق و امید را در چشمان زحمتکشان کنگانی به حسرت و یاس تبدیل نمود و خطوط چهره و چین های پیشانی ناخدایان را عمیق تر کرد .
ادیبان، شاعران، نویسندگان و همه ی هنرمندان کنگانی امروز وظیفه دارند غم و اندوه شهر را با زبان هنر بازگو کنند .
وظیفه دارند زبان و قلم و قلم مو و عدسی دوربین خود را در بیان مظلومیت کنگان به گریه وادارند.
زبان هنر برای بیان عمق فاجعه از هر زبان دیگر گویاتر و موثر تر است . بنابر این از همه ی هنرمتدان شهرم استدعا دارم زبان گویای مردم باشند و برای ثبت این لحظات غم انگیز و همچنین تاثیر در دل مسئولان خواب آلوده، زمزمه های قلم های خود را به فریاد درد تبدیل نمایند .
شعر بسرایند، داستان و نمایشنامه بنویسند، نمایشگاه های عکس و نقاشی و خطاطی ترتیب دهند و نگذارند درد جانکاه اهمال و بی توجهی به مردم کنگان در هیاهوی بیهوده ی بی مسئولیتی ها گم شود .
فقط زبان آتشین هنر است که می تواند سوزش آتش شعله های اسکله را به مسئولین یادآور شود و آنان را وادار نماید که دست به کار شوند تا چنین فاجعه هایی تکرار نگردد.
*چشم کنگان امروز به سرانگشتان هنرمند و طبع با ذوق شماست .*
حسن عبداللهی – ۹۶/۴/۳۰

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن