بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42682
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 مرداد 96 4:07 ب.ظ

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان در گفتگو با ثلاث:

اسکله چند منظوره کنگان بخاطر وجود شناورهای مختلفِ بزرگ و کوچک قفل شده است/ لزوم تسریع در تخلیه کالای اسکله کنگان

اختصاصی ثلاث-عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: اینکه در یک اسکله بخواهیم شناورهای تجاری، صیادی، سپاه، نیروی انتظامی و تعداد زیادی قایق را مستقر کنیم، اشتباه است و موجب بروز مشکلات زیادی می شود

به گزارش ثلاث، چند روزی از اتش سوزی بزرگ و قابل پیش بینی در اسکله چند منظوره کنگان می گذرد و همچنان این موضوع بحث اول محافل مختلف از جمله مردم شهرستان کنگان است.

مجموعه خبری تحلیلی ثلاث قصد دارد تا این موضوع و مسائل مرتبط با آن را در قالب اخبار و تحلیل از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد.

خبرنگار ثلاث در همین راستا با جمیل محیسن، مدیر و مالک مرکز خرید خلیج فارس کنگان و همچنین عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان مصاحبه ای ترتیب داده است.

 

 

اسکله چند منظوره کنگان بخاطر وجود شناورهای مختلفِ بزرگ و کوچک قفل شده است

جمیل محیسن، مدیر و مالک مرکز خرید خلیج فارس و عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: اینکه در یک اسکله بخواهیم شناورهای تجاری، صیادی، سپاه، نیروی انتظامی و تعداد زیادی قایق را مستقر کنیم، اشتباه است و موجب بروز مشکلات زیادی می شود.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان افزود: اسکله کنگان  بخاطر استقرار شناورهای مختلف به نحوی قفل شده است و در واقع این اسکله به هیچ وجه گنجایش این تعداد از شناورهای بزرگ و کوچک را ندارد.

قبلا نیز هشدار این فاجعه را داده بودیم/ در استقرار وسایل اطفا حریق مناسب برای اسکله کنگان کوتاهی شد

محیسن ادامه داد: ما قبلا نیز در خصوص بروز مشکلاتی مانند اتش سوزری هشدار داده بودیم. در شرایطی که لنج ها و قایق ها به هم چسبیده اند، در صورت بروز کوچک ترین اتش سوزی باید منتظر یک اتفاق بزرگ بود و پیش بینی این موضوع کار سختی نیست.

وی عنوان کرد: وجود یک شناور اطفاء حریق( اتش خوار) و همچنین ماشین آتش نشانی از واجبات اسکله کنگان بود و همواره مورد تاکید بنده و سایر همکاران و لنجداران بود که متاسفانه هیچگاه تامین نشد و سرانجام موجب این حادثه بزرگ شد.

با ایجاد حوضچه جدید می توان قایق های درون اسکله را به آنجا منتقل کرد

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان اظهار داشت: پیشنهاد کنونی ما برای خروج از این شرایط، ایجاد حوضچه ایست که بتوان حداقل، قایق ها را به آنجا منتقل کرد که اندکی فضا برای شناورهای بزرگتر( لنج ) در اسکله باز شود.

لزوم اعطای تسهیلات ویژه توسط دولت به کسانی که اجناسشان در لنج سوخت

محیسن افزود: قطعا بازار کنگان متاثر از این اتفاق خواهد بود و حتی اشتغال تعدادی از همشهریان ما نیز از بین خواهد رفت ولی درخواست دوم ما این است که تسهیلات ویژه ای در اختیار ما باختگان قرار گیرد. کسانی که اجناسشان درون یکی از لنج ها سوخت و از بین رفت نیازمند حمایت ویژه هستند.

لزوم تسریع در تخلیه کالاهای اسکله کنگان/ تخلیه پس از یک ماه، هیچ توجیهی ندارد/ تعلل در تخلیه کالا، رونق بازار را می گیرد

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه لنج های تجاری که برای تخلیه در اسکله کنگان پهلو می گیرند، بعضا باید هفته ها معطل بمانند تا بتوانند کالای خود را تخلیه نمایند و این موضوع مساوی با کساد بازار و کسب و کار مرتبط است.

محیسن خواستار تسریع در تخلیه کالای لنج های اسکله کنگان شد و افزود: ما بناچار کالاهای خود را بعضا از اسکله شهرهای مجاور تخلیه می کنیم زیرا سرعت تخلیه در ان مکان ها قابل قیاس با اسکله کنگان نیست هرچند این کار هزینه حمل و نقل مضاعفی روی دستمان می گذارد.

وی گفت: وقتی تخلیه بار بیش از سه الی هفت روز به طول بینجامد، واقعا دلیل ان برای ما پذیرفتنی نیست.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان ضمن تشکر از مسئولینی که پیگیر احقاق حق مردم کنگان هستند، خواستار پیگیری مطالبات تجاری و بازار کنگان تا حصول نتیجه شد.  

موضوع تجارت، اسکله، آتش سوزی اخیر و زیرساخت های بندر تجاری کنگان در خبرهای بعدی ثلاث از زوایای دیگر، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن