بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42754
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 7 مرداد 96 2:52 ق.ظ

لزوم جمع آوری لاشه لنج های فرو رفته در اسکله کنگان/ لاشه لنج ها تهدیدی برای دیگر شناورهاست

اختصاصی ثلاث- عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: لنج های سوخته به کف این اسکله رفته اند و ممکن است مشکلاتی را برای تردد لنج های دیگر ایجاد کنند.

به گزارش ثلاث، پس از آتش سوزی بزرگ در اسکله کنگان، تعداد زیادی از شناورهای بزرگ و کوچک که دچار حریق شدند به کف اسکله فرو رفتند.

یکی از مشکلاتی که هم اکنون لنج های زیر بار و در حال تردد را تهدید می کند، وجود لاشه این لنج ها در اسکله است که می تواند موجب برخورد و آسیب رساندن و حتی غرق شدن لنج در حال حرکت کند.

اسکله چند منظوره سومین شهر پرجمعیت استان بوشهر یعنی کنگان، همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستانی و به خصوص استانی و کشوری است.

 

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: اسکله کنگان هم اکنون نیازمند توجه ویژه از جانب مسئولین است.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی که در این اسکله رخ داد، لنج های سوخته به کف این اسکله رفته اند و ممکن است مشکلاتی را برای تردد لنج های دیگر ایجاد کنند.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: لنجِ دارای بار که در نوبت تخلیه منتظر مانده بود در آتش سوزی سوخت و لاشه ان در وسط اسکله به گل نشست.

محیسن تصریح کرد: چنانچه لنج های در حال تردد با لاشه این لنج به گل نشسته برخورد کنند، می تواند موجب شکستن آن لنج ها و نهایتا غرق شدن و خسارتی دیگر شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول ۲ روزه ای که مسئولین برای جمع آوری لاشه های لنج ها دادند، امروز حدود یک هفته از این ماجرا می گذرد و این لاشه ها همچنان تهدیدی برای لنج های تجاری و صیادی در حال تردد می باشند.

منتظریم لنجداران موتورهای سالم شناور خود را از کف اسکله خارج کنند

فرماندار شهرستان کنگان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: دلیل تاخیر در جمع اوری لاشه لنج های درون اسکله کنگان این است که لنجداران بتوانند احیانا موتور لنج خود را از این لاشه ها جدا کنند.

وی افزود: در صورت سالم بودن موتور لنج ها، صاحب لنج ضرر کمتری متحمل می شود.

یوسفی گفت: در صورتی که اداره کل بنادر اقدام به جمع آوری لاشه لنج ها کند، بدلیل اینکه لاشه ها را یکجا جمع می کنند، طبیعتا موتور این شناورها نیز سالم نخواهد ماند.

خبرنگار: مصطفی صفایی

نظرات

  1. حمید says:

    مسئول یه قولی داده، مثل بقیه قول هایی که تا الان دادن.
    تا کنگون منفجر نشه که اینا دست از سر کچل ما بر نمیدارن. الهی که خونه هاشون منفجر بشه و آواره خیابون بشن تا حال مردم رو درک کنند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن