بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42775
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 مرداد 96 4:32 ب.ظ

متخصص پوست بیمارستان کنگان پاسخ می دهد:

استفاده از ضد آفتاب چه تاثیری در کمبود ویتامین ” د ” دارد؟

ثلاث- متخصص پوست و مو بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: برخی از پژوهشگران معتقدند که ضد آفتاب‌ها برای سلامت انسان مضر هستند چراکه از تولید ویتامین دی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ثلاث، در جامعه امروزی، مراقبت از پوست و مو اهمیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برای مراقبت از پوست روش های ساده ای وجود دارد؛ اولین روش، تنظیم زمان خروج از خانه است؛ خارج شدن از خانه هنگامی که آفتاب شدت بیشتری دارد توصیه نمی شود، همچنین استفاده از وسایل فیزیکی مثل کلاه، نقاب، چتر نیز اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه در این خصوص نباید از رساندن ویتامین دی به بدن غافل ماند.

 

خانم دکتر مرضیه متین، متخصص پوست و مو بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: برخی از پژوهشگران معتقدند که ضدآفتاب ها برای سلامت انسان مضر هستند چرا که از تولید ویتامین دی جلوگیری می کنند.

وی افزود: مطالعاتی که در ایران انجام شده، نشان داده سطح ویتامین دی در مصرف کنندگان ضدآفتاب در مقایسه با افرادی که از ضدآفتاب استفاده نمی کنند پایین تر است.

متخصص پوست و مو بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ادامه داد: علاوه بر این، سطح این ماده غذایی در افراد با پوست تیره و زنان به دلیل نوع پوشش و همچنین در طول فصل زمستان پایین تر است.

دکتر متین اظهار داشت: با این حال این امر بدان معنا نیست که ما توصیه به عدم استفاده از ضدآفتاب کنیم بلکه همه ی افراد باید مقادیر کافی ویتامین دی در رژیم غذایی روزانه خود همراه با مکمل های آن را استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن