بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42778
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 مرداد 96 8:18 ب.ظ

مدیر کمیته امداد امام خمینی کنگان خبر داد:

بهره مندی خانواده های تحت حمایت از برنامه های اوقات فراغت

ثلاث- رئیس کمیته امداد: امسال برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد از تیرماه تشکیل و حداکثر تانیمه نخست شهریورجهت غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف ادامه خواهد داشت.

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ عبدالحسین رهبر مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان گفت:  کانون‌های فرهنگی و تربیتی از سال ۱۳۷۹ و همزمان با تشکیل معاونت فرهنگی در کمیته امداد امام (ره)، با هدف توانمندسازی دانش آموزان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان پایه ریزی گردید.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان و ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تعریف شده است، اظهار کرد: هم اکنون برنامه های اوقات فراغت طی دو مرحله برگزار می شود که مرحله ی اول قرانی در ماه مبارک رمضان در مناطق محروم برگزار شد و مرحله ی دوم تانیمه نخست  شهریور ادامه خوهد داشت.

عبدالحسین رهبر بیان کرد: از حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها همانند آموزش‌ و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰نفر از دانش آموزان و ۷۰نفر از نوجوانان تحت حمایت در کانون‌های پیر ولایت و هم‌زمان با آغاز تعطیلات تابستان در مناطق روستایی پرک، شیرینو، لاور، لاورگل، شهرهای کنگان، بنک و سیراف تحت پوشش برنامه اوقات فراغت قرارگرفته‌اند، ادامه داد: اجرای ویژه‌ برنامه‌های مذهبی از جمله قرآنی و اعتقادی، مهارت‌های هنری، فنی و  ورزشی نظیر تنیس، شطرنج  از جمله فعالیت‌های لحاظ شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های تابستانه این نهاد است.

 مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان  تصریح کرد: علاوه بر آموزش های گفته شده،  آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی شامل آموزش وبلاگ نویسی، مهارت‌های استفاده هدفمند از اینترنت، کتابخانه‌های دیجیتال، پژوهش در محیط مجازی و سواد رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تحت حمایت است.

رهبر یاداور شد: حدود ۱۴۰نفر دانش آموزان، دانشجویان و زنان سرپرست خانوار سال گذشته از برنامه های فرهنگی اوقات فراغت این نهاد در فصل تابستان  بهره مند شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های محافل انس با قرآن کریم در قالب طرح ترنم نور برای مددجویان تحت حمایت، افزود: ۵۰ نفر مددجویان تحت حمایت که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند، در کلاس های آموزشی روخوانی، روان خوانی، قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان شرکت کردند و از فضایل قرآن در این ماه مبارک بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح بینش و باورهای دینی و مذهبی مددجویان از طریق انس بیشتر با قرآن و احیای فرهنگ دینی، ترویج، تبلیغ، اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی در زندگی مددجویان از اهداف اجرای این طرح است.

رهبر برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای مددجویان تحت حمایت را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مهارت‌‌های زندگی برگزار می شود؛ مددجویان تحت حمایت در این دوره‌ها نکات ارزنده‌‌ای را در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و سبک زندگی فرا می‌گیرند، همچنین از مشاوره‌های فردی و گروهی نیز بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن