بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42808
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 10 مرداد 96 3:06 ب.ظ

شهردار کنگان مطرح کرد:

یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درآمد شهرداری از عوارض ته لنجی در ۱۳ ماه گذشته بوده است/شهرداری و شورا آماده همراهی با حادثه دیدگان اسکله است

ثلاث- با گذشت بیش از ده روز از حادثه تلخ آتش سوزی در اسکله چند منظوره کنگان ، همچنان محافل عمومی ، فضاهای مجازی و امثال آن تحت تاثیر این حادثه تلخ است.

 
در گفتگو با شهردار کنگان ، پاریابی عنوان کرد :
تنها یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درآمد شهرداری از عوارض ته لنجی در ۱۳ ماه گذشته / یکسال است آمادگی خود را برای استقرار ایستگاه سوم آتش نشانی در اسکله اعلام کردیم / مطالعات اسکله تجاری و تفریحی کنگان توسط شهرداری در حال انجام است / شهرداری و شورا آماده همراهی با حادثه دیدگان
• با گذشت بیش از ده روز از حادثه تلخ آتش سوزی در اسکله چند منظوره کنگان ، همچنان محافل عمومی ، فضاهای مجازی و امثال آن تحت تاثیر این حادثه تلخ است.
• بروز حوادث این چنینی ، علامت های سوال زیادی را برای مردم بوجود می آورد که پاسخ به این ابهامات و سوالات می تواند به کاهش دغدغه های ذهنی منجر و به بهبود فضای نامناسب روحی و محیطی کمک کند.
• حادثه تلخ جمعه گذشته در اسکله کنگان بهانه ای شد تا در گفتگو با شهردار کنگان به بررسی سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص شهرداری کنگان بویژه موضوع دریافت عوارض ته لنجی بپردازیم.

شهردار کنگان پس از نشست و جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر کنگان و تشکر از اهتمام و جدیت رییس و اعضای شورای اسلامی شهر به تشریح جلسه پرداخت.
اکبر پاریابی در گفتگو با روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان با ابراز تاسف از حادثه تلخ آتش سوزی در اسکله کنگان و ابراز همدلی و همدردی با مال باختگان و حادثه دیدگان اظهار نمود: با اعلام حادثه آتش سوزی شهرداری کنگان با گسیل نمودن امکانات و نیروی انسانی خود بویژه آتش نشانی به کمک حادثه دیدگان شتافته و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نورزیدیم.
وی به شایعه دریافت چندین میلیاردی عوارض ته لنجی توسط شهرداری پرداخت و عنوان نمود: بر خلاف آنچه شایعه شده است ، از تاریخ اجرای این مصوبه استانی یعنی ۱ خرداد ۹۵ تا پایان تیرماه سال جاری ، مجموعا ۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان عوارض ته لنجی از لنج های مستقر در اسکله کنگان اخذ شد.
شهردار کنگان گفت: با نظر شورای ساماندهی ته لنجی در استان به ریاست استاندار محترم ، مقرر شد عوارض ته لنجی با عنوان بهای خدمات ، بر اساس آیتم های خاص دریافت شود .
وی در خصوص مسئله هزینه کرد این عوارض نیز عنوان نمود: بر خلاف تصور عمومی ، این عوارض برای هزینه کرد در اسکله نیست بلکه طبق برنامه ارائه شده به شهرداری ها از سوی استان برای توسعه و ارتقای مبلمان شهری است .
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا استقرار آتش نشانی در زمره تعهدات شهرداری بوده یا خیر بیان کرد: استقرار خودروی آتش نشانی در اسکله جزء تعهدات شهرداری نبوده اما از یکسال پیش مکاتبات و مذاکراتی با اداره بندر در خصوص راه اندازی ایستگاه سوم آتش نشانی داشته ایم.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: مذاکراتی با مدیرکل محترم اداره بندر داشتیم که مکانی را در اختیار شهرداری قرار دهند تا شهرداری جهت خدمت رسانی به مردم و نیز اسکله چندمنظوره کنگان برای حوادث احتمالی ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی را در جوار اسکله راه اندازی کند ، که اکنون نیز آماده ایم با همکاری اداره محترم بندر این کار را انجام دهیم.
شهردار کنگان که قبلا مسئولیت ریاست شورای اسلامی شهر را نیز عهده دار بود در پاسخ به این سوال که آیا شورای اسلامی پیگیر استقرار خودروی آتش نشانی متعلق به اداره بندر کنگان که از سال ۹۴ خریداری و در مرکز استان استفاده شد نیز گفت: مکاتباتی عمدتا از سوی شورای اسلامی شهرستان ، از همان موقع با مسئولین از جمله فرماندار وقت صورت گرفت که اسناد آن موجود است.
پاریابی به موضوع ضرورت توسعه اسکله کنگان و برنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر اشاره و خاطر نشان ساخت: چندین سال است که به جد پیگیر احداث اسکله تجاری و تفریحی در کنگان هستیم .
وی گفت: مطالعات فاز ۰ ، ۱ ، ۲ و ۳ اسکله تجاری و تفریحی کنگان در حال انجام است و بزودی با اخذ مجوزهای لازم ، امید می رود این امر با مشارکت بخش خصوصی در ضلع جنوبی اسکله فعلی اجرایی شود.
پاریابی افزود: چنانچه اداره کل شیلات استان جهت احداث و توسعه اسکله با شهرداری و شورای اسلامی همکاری کند ، می توان اسکله را تحت عنوان تفریحی و صیادی قلمداد و از آن بهره برد.
وی در پایان این بخش از سخنان خود بار دیگر ضمن تاکید بر ضرورت احداث اسکله جدید در این بندر و رفع اشکالات پیش روی ، از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر برای کمک به مال باختگان و حادثه دیدگان بر اساس قانون و در حد اختیارات خبر داد.
شهردار کنگان در بخش دیگر به موضوع اتوبان کنگان و نقش شهرداری و شورای اسلامی اشاره و بیان نمود: شهرداری و بویژه شورای اسلامی همدوش دیگر مقامات و مسئولین و دستگاههای دولتی در تحقق این خواسته مهم مردم نقش اثرگذاری داشته و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت کمربندی کنگان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پاریابی در خصوص اتصال شهر به کمربندی و دسترسی مردم نیز گفت: از طریق بلوار کوهستان و نیز
بلوار زکریای رازی (بیمارستان) امکان دسترسی شهروندان کنگانی به کمربندی میسر است.
وی در پایان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم عمرانی در هفته دولت خبر داد.
** بهر روی اکنون مردم از مسئولان امر مصرانه می خواهند تا با عبرت از این گونه حوادث و تلاش جدی و عملی برای جبران خسارات وارده و نیز اتخاذ تدابیر مناسب و کاربردی ، نگذارند چنین حوادث تلخی رخ دهد.

ابوذر حسین پور کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن