بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42879
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 13 مرداد 96 12:13 ب.ظ

به همت دفتر امام جمعه کنگان و برای هشتمین سال متوالی:

۴۰ نفر از فعالان فرهنگی و دینی کنگان راهی حرم مطهر رضوی شدند

ثلاث- به همت دفتر امام جمعه کنگان و برای هشتمین سال متوالی،بیش از ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی و دینی و فقرای این شهر راهی حرم مطهر رضوی شدند.

به گزارش ثلاث و به نقل از دفتر امام جمعه کنگان، همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام) و به همت دفتر امام جمعه کنگان ،  ۴۴ نفر از نیازمندان،فعالان حوزوی،فرهنگی،خواهران بسیجی،تعدادی فعالان حوزه قرآنی و جوانان ستاد نماز جمعه کنگان به حرم مطهر رضوی اعزام شدند.

امام جمعه کنگان در گفتگو با ایرنا و با تبریک میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: اعزام زائر به حرم مطهر رضوی برای هشتمین سال متوالی است که توسط دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهر با همکاری مردم، ،خیرین و برخی از شرکتها انجام می گیرد.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: با احتساب زائرین امسال تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر از فقرا ، فعالان فرهنگی مساجد ، تاثیرگذاران حوزه فرهنگی و اجتماعی ، تعدادی از اعضای خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اعضای ستاد نماز جمعه و نیز جوانان به حرم ملکوتی امام هشتم اعزام شدند.

وی عنوان نمود: این اقدام یک کار ابتکاری از سوی نهاد مقدس نماز جمعه کنگان است که سالهاست در این شهرستان بعنوان یک سنت حسنه انجام می شود که قالب اصلی آن اعزام افرادی است که تا کنون به مشهد مقدس مشرف نشده بودند.

امام جمعه کنگان سفر کاروان زیارتی را ۹ روزه ذکر کرد و افزود: سفر بگونه ای برنامه ریزی شده تا زائرین از فیض حضور و زیارت حرم مطهر کریمه اهلبیت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز بهره مند شوند.

محمودی اعزام اقشار مختلف مردم بویژه نیازمندان به اماکن مقدس را سنتی حسنه و ماندگار عنوان نمود و بر ضرورت ترویج آن تاکید کرد.

امام جمعه کنگان اظهار نمود:برای بهره گیری از مسائل دینی و فرهنگی در طول سفر و بدلیل اینکه قریب ۴۰ نفر از زوار بانو هستند ، چند بانوی حوزوی کار تبلیغ دینی و فرهنگی کاروان را عهده دارند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در این سالها تعدادی از برادران و خواهران اهل سنت نیز توسط این دفتر و در قالب این کاروان های زیارتی راهی حرم ملکوتی امام رئوف شدند.

 

عکس: محمد بوشته

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    باید با هواپیما اعزام میشدن.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن