بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42909
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 14 مرداد 96 1:40 ب.ظ

رئیس بیمارستان کنگان:

بهره‌مندی ۳۲۰ نوزاد نارس از خدمات بخش ویژه نوزادان بیمارستان کنگان

ثلاث- رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: مجمع خیرین بیمارستانی برای حمایت از مراجعین نیازمند در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تشکیل خواهد شد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دکتر حسن حیدری  رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان گفت: بخش ویژه نوزادان یا «ان‌آی‌سی‌یو» به‌عنوان یکی از بخش‌های بسیار مهم توسعه بیمارستان کنگان است که در اواسط مردادماه ۹۵ بهره‌برداری شد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بیمارستان کنگان همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، برخی از مشکلات اصلی مردم جنوب استان را مرتفع کرده است.

وی اظهار داشت: بخش‌های جدید بیمارستان امام خمینی کنگان، تحت عنوان بخش‌های توسعه، مانند «ام آر آی»، «ان آی سی یو» و «الحاقی» که در سال ۹۵ افتتاح و راه‌اندازی شدند نیز در جلب و افزایش مراجعین تأثیر بسزایی داشته است.

بهره‌مندی ۳۲۰ نوزاد نارس از خدمات بخش ویژه نوزادان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: از اواسط مرداد سال ۹۵ تا پایان خرداد ۹۶، تعداد ۳۲۰ نوزاد نارس و یا نیازمند مراقبت ویژه در این بخش از بیمارستان کنگان بستری و به‌سلامت ترخیص شده‌اند.

وی یادآور شد: ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان کنگان دارای ۸ تخت فعال است که در اکثر مواقع، ضریب اشغال آن بالا است. این بخش مهم با هزینه‌ای در حدود ۲۶ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: این تعداد از مراجعین ما (۳۲۰ نوزاد نارس) در جنوب استان بوشهر و حتی بخش‌هایی از استان فارس و هرمزگان، توانسته‌اند از این تجهیزات پیشرفته، بدون متحمل شدن رنج سفر و هزینه‌های تحمیلی دیگر به مرکز استان و یا استان‌های هم‌جوار به‌راحتی استفاده ببرند.

حیدری اضافه کرد: از زمان راه‌اندازی ان‌آی‌سی‌یو در بیمارستان امام خمینی کنگان، مراجعین به این بخش به‌راحتی در همین مرکز درمانی تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند و دیگر نیاز به اعزام به نقاط دوردست همراه با خطر تلف شدن نوزاد نیست.

وی تصریح کرد: درواقع می‌توان سپاسگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین دولت بود که بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را در قالب طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان ایجاد کرد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان این بخش ویژه و نجات‌دهنده، تنها ان‌آی‌سی‌یو جنوب استان بوشهر است تاکنون نوزادان زیادی را با عنایت پروردگار و همچنین تلاش کادر متعهد و متخصص خود، نجات داده و به دامان خانواده بازگردانده است.

دو عکس زیر مرتبط به حضور وزیر بهداشت و درمان به همراه نماینده مردم جنوب استان و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش ” ان آی سی یو” بیمارستان کنگان در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۵ است.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن