بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42913
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 14 مرداد 96 2:25 ب.ظ

جهت کمک به بیماران نیازمند در حوزه شهرستان کنگان

مجمع خیرین بیمارستان در کنگان تشکیل می‌شود/ زمان نشست به زودی اعلام می گردد

ثلاث- رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: مجمع خیرین بیمارستانی برای حمایت از مراجعین نیازمند در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: مجمع خیرین بیمارستانی برای حمایت از مراجعین نیازمند در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تشکیل خواهد شد.

حیدری افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه‌ها مبنی بر تشکیل خیرین بیمارستانی با مشارکت خیرین، بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با حضور رئیس، مدیر داخلی و مسئول حراست، تشکیل جلسه داده و فراخوان جذب خیرین و نهایتاً تشکیل مجمع و هیات مدیره را موردبررسی قراردادند.

وی تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان قطب درمانی جنوب استان بوشهر با حدود ۲۰۰ تخت فعال، اقشار مختلف جامعه را در شهرستان‌های کنگان، دیر، جم، عسلویه در استان بوشهر و بخشی از جمعیت غرب هرمزگان و جنوب استان فارس مانند مهر، لامرد، گله‌دار را پوشش می‌دهد.

حیدری گفت: آمار مراجعین به بیمارستان کنگان برای تشخیص و درمان در سال گذشته، یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بوده است.

برخی مراجعین وضعیت مالی خوبی ندارند

وی افزود: متأسفانه تعداد قابل‌توجهی از مراجعین به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، بضاعت مالی خوبی ندارند و در موقع تسویه‌حساب با مشکل مواجه هستند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: با شروع طرح تحول نظام سلامت در اردیبهشت سال ۹۳، کاهش پرداختی از جیب مردم به معنای واقعی و ملموس رخ داد و مردم با در دست داشتن دفترچه بیمه، فقط ۳ الی ۷ درصد از کل هزینه‌های بستری را پرداخت می‌کنند و حتی برای تشویق مادران به زایمان طبیعی، هیچ هزینه‌ای از آنان در بیمارستان اخذ نمی‌شود.

حیدری اظهار داشت: با وجود طرح تحول نظام سلامت که بار زیادی را از روی دوش مردم برداشته است ولی همچنان مراجعینی هستند که توان پرداخت همان هزینه ۳ الی ۷ درصدی بیمارستان را ندارند.

وی گفت: هدف از تشکیل این مجمع خیریه، مراجعین نیازمند بیمارستان است که توان پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند. مراجعینی که باید کرامت آنان نیز حفظ شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: مراجعین نیازمند بیمارستان امام خمینی کنگان با تشخیص پزشک معالج و با هماهنگی بیمارستان به هیات مدیره خیریه، برای پرداخت هزینه‌های درمان، معرفی می‌شود.

حیدری گفت: در این طرح خیریه، همه مردم نوع‌دوست می‌توانند شرکت کنند و کمک‌های باارزش خود را انجام دهند.

تشکیل مجمع عمومی خیرین

وی اضافه کرد: مجمع عمومی خیرین بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان را به‌زودی طی یک فراخوان عمومی تشکیل خواهیم داد و از اعضای مجمع، هیات مدیره‌ای تشکیل خواهد شد که تصمیم‌گیری‌های امور خیریه را بر عهده خواهد گرفت.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: تمام کمک‌هایی که توسط مجمع انجام می‌شود، صرف هزینه‌های درمان در داخل شهرستان کنگان خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: به‌طور حتم این طرح با توجه به شناختی که از مردم خونگرم و نوع‌دوست شهرستان کنگان دارم به‌خوبی جواب خواهد داد و مشکلات زیادی را از بحث درمان و نیازمندان مرتفع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمان و مکان نخستین نشست مجمع خیرین به‌زودی از طریق فراخوان به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

شماره تماس:

۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸ – ۰۹۳۸۹۳۶۴۶۸۹

تلگرام

۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن