بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42947
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 15 مرداد 96 3:12 ب.ظ

پایان انتظار والدین لامردی پس از دو ماه:

نوزاد ۲۶ هفته‌ای بستری در ” ان آی سی یو” کنگان به‌سلامت ترخیص شد

ثلاث- مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: نوزاد ۲۶ هفته‌ای بستری در بخش ان آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان پس از دو ماه به انتظار والدین خود پایان داد و به‌سلامت ترخیص شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره ) کنگان از ترخیص نوزاد ۲۶ هفته ای از بخش ان آی سی یو این مرکز درمانی داد.

دکتر حسن حیدری گفت: خوشحالیم از اینکه یک بخش بسیار مهم بنام ” ان آی سی یو” در بیمارستان کنگان داریم که به همت کادر متعهد، متخصص و پرتلاش آن می تواند نقش نجات دهنده را برای نوزادان نارس و نیازمند مراقبت ویژه ایفا کنند.

مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در این خصوص گفت: نوزاد ۲۶ هفته‌ای بستری در بخش ان آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان پس از دو ماه به انتظار والدین خود پایان داد و به‌سلامت ترخیص شد. 

فریده روشن افزود: نوزاد معصومه قنبری که با سن حاملگی ۲۶ هفته و با وزن ۷۰۰ گرم چشم به جهان گشود، درصد زنده ماندنش ۲۰ درصد بود.
وی تصریح کرد: این نوزاد اکنون پس‌ازاینکه دو ماه در بخش ” ان آی سی یو” بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تحت مراقبت بود، با تلاش پزشکان و پرستاران این بخش به سن ۳۴ هفتگی و به وزن یک کیلو و ۱۵۰ گرم رسیده است.
مسئول بخش ان آی سی یو اظهار داشت: شیرخوار در حال حاضر از سیر تکاملی خوبی برخوردار است و با توجه به داشتن شرایط خوب و هماهنگی پزشکان مربوطه در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۶ به بخش اطفال انتقال یافت.
مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: زودرس بودن کودک موقتی است، نوزادان نارس به‌ویژه آنهایی که خیلی زودرس هستند از مشکلات جسمانی طولانی رنج می‌برند اما به‌محض اینکه به مرحله رشدی برسند که در رحم از آن برخوردار نشده‌اند، زودرسی نیز از بین می‌رود و کودک خود را به سایرین می‌رساند.
وی بیان کرد: یک سال پس از تولد نوزاد نارس، از بسیاری جهات تفاوتی میان نوزاد نارس و نوزادی که بدون مشکل به دنیا آمده وجود ندارد.
دکتر علی پوروالی متخصص اطفال و نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز در این خصوص گفت: شیرخوار، فقط جهت آمادگی مادر به بخش اطفال انتقال‌یافته و در آینده با شرایط خوب از بخش اطفال ترخیص خواهد شد.
گفتنی است: این نوزاد، دختر و اهل لامرد از استان فارس می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن