بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 42981
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 مرداد 96 10:51 ب.ظ

فرماندار کنگان :

پرهیز از مخارج اضافی در ایجاد مشاغل جدید مورد توجه باشد

ثلاث – عبدالنبی یوسفی گفت: مدیریت هزینه و پرهیز از مخارج اضافی در ایجاد کسب و کارهای جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کنگان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کنگان با گله مندی از عدم حضور برخی از دستگاه های اجرائی در جلسه و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کار، اظهار داشت: مدیریت هزینه و پرهیز از مخارج اضافی در ایجاد کسب و کارهای جدید باید مورد توجه قرار گیرد.
 مهندس عبدالنبی یوسفی همچنین بر لزوم یاد آوری مصوبات جلسات گذشته کارگروه و ارائه گزارش دستگاه های اجرائی از میزان اجرای مصوبات یاد شده تاکید کرد.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، ایجاد اشتغال را به عنوان یک دغدغه فردی، اجتماعی، وظیفه ای شغلی دانسته، چرا که مقوله اشتغال یک بحث ملی بوده و خاص یک نهاد یا وزارت خاصی نیست.
وطن خواه با اشاره به سهم تقریبی ۴۰درصدی جویندگان کار کشور را که فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند به ارائه توضیحاتی پیرامون اهداف و نحوه اجرای طرح کارورزی پرداخت.
وطن خواه گفت:  با توجه به رشد مشارکت بانوان از ۳ درصد به ۱۵ درصد در بازار کار و حجم کثیری از جویندگان کار بانوان، طرح تسهیلات مشاغل خانگی از طرح های خوب و پر بازده در زمینه ساماندهی بازار کار است که متاسفانه در اجرا، دچار مشکلاتی از جمله بازار یابی و فروش این محصولات است و دولت با کار کار شناسی برای رفع مشکلات، الگوی توسعه مشاغل خانگی را تحت عنوان طرح پشتیبان مشاغل خانگی و بصورت شبکه ای طراحی کرده است.
معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: میزان اعتبارات استان در سال جاری برای این طرح ۲۰میلیارد تومان در بانک های ملی، کشاورزی و رفاه کارگران و توزیع اعتبارات، بصورت استانی بوده است لذا دستگاه های اجرائی شهرستان با توجه به توانمندی و پتانسیل موجود با تمام توان نسبت به جذب سهم خود از مرکز استان تلاش نمایند.
وطن خواه در ادامه توضیحاتی پیرامون طرح جدید پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت در کارگاه های زیر ۵ نفر جهت ترغیب کارفرمایان به ایجاد اشتغال ارائه نمودند.
در ابتدای جلسه  بهرامی دبیر جلسه و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش مختصری از عملکرد کارگروه در اجرای طرح کارانه اشتغال جوانان مطالبی را به جلسه ارائه نمودند.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن