بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 18 مرداد 96 10:38 ب.ظ

شیر مادر دارای مواد دفاعی خاصی است که در هیچ شیر خشکی وجود ندارد

ثلاث- تغذیه با شیر مادر در ایجاد رابطه عاطفی عمیق بین مادر و کودک بسیار موثر است کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند در دوران بلوغ آرام ترند و از نظر روانی از امنیت بیشتری برخوردارند .

شعارملی :

” حمایت همه جانبه ازمادران برای تداوم شیر دهی ، با هوش وقوی با شیر مادر”

شیر مادر کاملترین غذا برای نوزاد است زیرا تمام مواد لازم برای رشد مغزی و جسمی کودک را داراست .

تغذیه با شیر مادر در ایجاد رابطه عاطفی عمیق بین مادر و کودک بسیار موثر است کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند در دوران بلوغ آرام ترند و از نظر روانی از امنیت بیشتری برخوردارند .

تحقیقات نشان داده است که تغذیه با شیر مادر در بهره هوشی و رشد شخصیتی کودک موثر است . همچنین کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر به بیماریهایی نظیر ذات الریه ،آلرژی ،اگزوما و اسهال مبتلا می شوند زیرا در شیر مادر مواد دفاعی خاصی وجود دارد که در هیچ شیر خشکی موجود نیست و اذا مرگ و میر در کودکان شیر مادر خوار به مراتب کمتراز سایر کودکان  است  به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات شیر مادر سالانه جان بیش از یک میلیون شیر خوار را نجات می دهد.

بنابراین برای اینکه کودکان از نعمت تغذیه با شیر مادر محروم نگردند باید به این مهم توجه گردد که تغذیه با شیر مادر فقط مسئولیت یک زن نیست . حفظ ، حمایت و ترویج شیردهی یک مسئولیت اجتماعی است و حمایت همه جانبه از مادران را می طلبد .  منبع: شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن