بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43018
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 مرداد 96 0:24 ق.ظ

به مناسبت روز خبرنگار برگزار گرديد

نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه

ثلاث- به مناسبت روز خبرنگار مراسمی با عنوان تجلیل از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شهرداری بندر کنگان برگزار گردید.

تا تو نباشی جهانی بی خبر است.
ثلاث؛ شامگاه چهارشنبه هفدهم مرداد ماه مراسمی با عنوان تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شهرداری بندر کنگان برگزار گردید.در این مراسم که به همت شهرداری و شورای شهر انجام پذیرفت، نمایندگان سایت ها و وبلاگ های خبری نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در حضور شهردار محترم، اعضای شورای اسلامی و سایر حضار ارائه نمودند.
در ابتدای جلسه و پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مختارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از بانیان برگزاری این جلسه، نشست های اینچنینی را ناشی از اعتقاد، عشق و علاقه مسئولین دانست که یکی از المان ها یا مقوله ها همین ارتباط و نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی در ادامه، موضوع نشست را راهکارها و پیشنهادات جهت هم اندیشی برای آغاز بکار شورا و شهرداری جدید عنوان کرد که مدیران و نمایندگان سایت ها در این خصوص ارائه نظر کنند.
سپس اکبر پاریابی شهردار بندر کنگان ضمن تبریک روز خبرنگار، خوش آمدگویی و تشکر از حضار جملاتی در خصوص این روز فرخنده ایراد نمود و خواستار ارائه پیشنهادات حاضران در ادامه جلسه گردید.
پیشنهادات و نقطه نظرات نمایندگان وبلاگ ها و سایت های خبری ذیلا به ترتیب و بصورت مختصر آمده است:
نوید کاردان نماینده امواج نیوز در خصوص عدم یا کمبود همکاری با خبرنگاران از سوی شورا انتقاداتی را مطرح کرد.
ادیبی نماینده کنگان نیوز خواستار همکاری بیشتر شورای جدید و پذیرش انتقادات اصحاب رسانه شد.وی در بخشی دیگر از صحبت های خود خواستار رساندن کنگان به جایگاه واقعی خود شد و خواهان اتخاذ تصمیم های مناسب جهت جلوگیری از شلوغی، آلودگی و گرانی در راستای اداره هرچه بهتر شهر شد.
 اورا نماینده سایت کوگانا خواستار برگزاری جلسات دوره ای جهت شناسایی خلاء هاآسیب ها و موانع پیش رو شد و ضرورت آنرا هماهنگی و هم اندیشی و همکاری بیشتر جهت اجرا در راستای امورات جاری شهر دانست.
وی توجه به اصحاب رسانه را باعث پیشرفت مجموعه شورا و شهرداری و عامل تقویت آنان دانست و خواستار بها دادن به این قشر نکته بین شد.
حجت عبداللهی که بصورت مستقل و در زمینه اخبار ورزشی فعالیت می کند گلایه ای را متوجه شورا کرد که هیچگونه نشستی  را با خبرنگاران برگزار نکردند که این خود باعث عدم دسترسی به اطلاعات و اقدامات انجام شده میگردد؛ وی ضمن تشکر خواستار همکاری مجدد جهت بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه مطبوعات و عکس شد.
سعید صفایی مدیر سایت خبری تحلیلی ثلاث ضمن تبریک این روز فرخنده و تشکر از بابت برگزاری این نشست، دغدغه اصلی همه اصحاب رسانه را رسیدگی به امور جوانان دانست و خواستار ایجاد ساز و کاری جهت همکاری و ارائه تسهیلات در زمینه های مختلف به خبرنگاران جوان جهت ایجاد انگیزه در آنان شد.
وی بر ضرورت فرهنگسازی از سوی شهرداری در خصوص پذیرش نقدهای منصفانه تاکید کرد وافزود:مسئولین ماهیت کاری خبرنگاران را که برخواسته از کنکاش و تفحص است را مبنی بر سوء استفاده و تخریب قلمداد نکنند و در این راستا تشکیل ساختاری یکپارچه و منسجم چون نظام پیشنهادات راهگشاست.
صفایی در خاتمه خواستار ایجاد فرهنگسرا، نمایشگاه عکس و مطبوعات بصورت دائم جهت ایجاد انگیزش در بین قشر خبرنگار شد و مجددا رفع دغدغه های جوانان را مسبب پیشرفت روزافزون شهر خواند.
قنبری نماینده فرمانداری پیشنهاد خود را به صورت ذیل مطرح کرد:
در نامگذاری میادین، معابر، پارک ها و … طبق سنت و فرهنگ کنگان عمل شود و از نامگذاری اسامی ثقیل و بعضا تکراری پرهیز گردد.
مهدی احمدی نماینده سایت فرهنگی هنری زوم پس از اشاره به گلایه های کلی مبنی بر اشتغال، آلودگی، مسکن، عدم تناسب مبلمان شهری، عدم وجود تاکسیرانی و فاضلاب شهری و … درخواستی مشابه با سایر نفرات مبنی بر احداث دائمی نمایشگاه عکس و مطبوعات ارائه کرد.
وی در ادامه گفته های خود بر لزوم احیای فرهنگ ها و سنت های قدیمی شهر نظیر لنج سازی، سفال سازی، دوخت لباس های بومی و صنایع دستی تاکید کرد که خود آمیخته ای از هنرهاست.
احمدی در خاتمه هدف و مقصود کلی خبرنگاران را افزایش آگاهی، ایجاد بهبود، مشورت و همدلی و همکاری با نهادها خواند و فعالیت در این حوزه را مستلزم صرف هزینه و زمان دانست که این خود مهر تائیدی بر علاقه خبرنگاران و عرصه رسانه به همفکری و هم اندیشی است.
در ادامه کلیپی کوتاه از شروع ساخت و روند پیگیری دهکده گردشگری کنگان پخش گردید که پس از آن مختار زاده در خصوص کم و کیف این طرح توضیحاتی ارائه کرد و خواستار دریافت نقطه نظرات کارشناسانه و بصورت کتبی جهت هم افزایی در راستای پیشرفت شهر شد.
سپس محمدی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ضمن تشکر از حضار، خواهان نقد منصفانه در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مفاسد موجود شد  و خبرنگاران را جهت همکاری و مددرسانی به مجموعه شهرداری و شورا تشویق و ترغیب نمود.
زینب تجمع خبرنگار سایت خبری تحلیلی ثلاث نیز در خاتمه بر لزوم همکاری بیشتر روابط عمومی ادارات با رسانه ها شد تا از این طریق در اسرع وقت و به نحو احسن گزارش عملکرد آنان به سمع و نظر مردم رسانده شود.
در پایان این نشست صمیمانه پاریابی سخنانی را درباره طرح ها و پروژه های عمرانی جاری و در دست اجرا ایراد کرد و آمارهایی را در این باره ارائه نمود و نوید انجام اقدامات گسترده، حساب شده و با شتاب زیاد در سطح شهر را داد و از همگان خواست تا با تمام وجود در کنار مجموعه اجرایی شهر باشند.
وی در خاتمه عرایض خود قول برگزاری یک جلسه با خبرنگاران در هر ماه را داد تا این قبیل نشست ها مداومت داشته باشد.
در انتهای جلسه از خبرنگاران تقدیر بعمل آمد و مراسم پذیرایی و شام انجام شد.
سعید صفایی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن