بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43149
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 26 مرداد 96 10:27 ق.ظ

گزارش ثلاث؛

ایران در شمار سه کشور بزرگ تولیدکننده اوره در جهان

اختصاصی ثلاث : واحد اوره ی فاز سوم پتروشیمی پردیس، بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک ایران به بهره برداری کامل رسید.

واحد اوره ی فاز سوم پتروشیمی پردیس، بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک ایران به بهره برداری کامل رسید.

به گزارش خبرنگار ثلاث – واحد تولید اوره دانه بندی شده(گرانول) پتروشیمی پردیس واقع در فاز سوم این شرکت با ظرفیت تولید ٣٢۵٠ تن در روز و سالیانه حدود ١ میلیون تن، به بهره برداری کامل رسید.
با شروع تولید در این واحد، ظرفیت تولیداتی اوره پتروشیمی پردیس به بیش از ٣ میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند که با توجه به تامین کود اوره توسط سایر مجتمع های پتروشیمی در نقاط مرکزی کشور، عملا توان صادراتی محصول اوره پتروشیمی پردیس رشد قابل ملاحضه ای خواهد داشت.
بنابراین شرکت پتروشیمی پردیس ضمن قرار گرفتن در کنار بزرگترین صادرکنندگان این محصول، موقعیت مستحکمی را در بازار های جهانی بدست خواهد آورد.
لازم به ذکر است که اولین واحد پتروشیمی ایران(پتروشیمی شیراز) با تولید محصول اوره و آمونیاک به عنوان اولین پتروشیمی خاورمیانه خود را به سایر تولیدکنندگان جهانی معرفی نمود. اما با گذشت زمان و به علت وقوع انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و بروز پاره ای از مشکلات متعدد، همزمان کشور های عربستان و قطر شروع به احداث واحدهای عظیم تولید اوره نمودند.
به گونه ای که تا سال ٨۶ ایران وارد کننده اوره بود که در این سال با به بهره برداری رسیدن واحد اوره فاز یک پتروشیمی پردیس، آن هم به همت متخصصان و مهندسان داخلی، ایران در تولید این محصول استراتژیک به خودکفایی رسید و پس از آن با راه اندازی فاز دو پتروشیمی پردیس، ایران جزء بزرگترین صادرکنندگان اوره در دنیا شد.
هم اکنون با بهره برداری کامل واحد اوره فاز ٣ پتروشیمی پردیس، ایران در شمار سه کشور بزرگ تولیدکننده اوره در جهان قرار گرفت. این همت و دستاورد والای ملی را به همه مردم شریف ایران تبریک می گوییم و امید است بتوانیم با تکیه بر دانش روز دنیا و اعتماد به نخبگان و متخصصان داخلی، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش کشورمان در تمامی صنایع مهم و استراتژیک باشیم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن