بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43169
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 26 مرداد 96 11:44 ب.ظ

تلف‌شدن آبزیان در ساحل کنگان مربوط به پساب نیست

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان گفت: تلف‌شدن آبزیان در ساحل کنگان مربوط به پساب نیست.

احمد آذریار در گفت‌وگو با ثلاث در پاسخ به انتشار کلیپی با عنوان «مرگ دسته‌جمعی ماهی‌ها در کنگان به دلیل ریخته شدن فاضلاب کارخانه سیمان کنگان در دریا» با رد اطلاعات کلیپ مذکور اظهار داشت: محیط زیست شهرستان کنگان خروجی و پساب‌های این مجموعه را تحت نظارت دارد.

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان گفت: خروجی از لوله‌های منتهی به دریا مربوط به زه بالای زمین‌های نزدیک به دریا است که پس از گود برداری مجدداً توسط این لوله ها به دریا باز می‌شود.

وی افزود: تلف شدن این آبزیان که تعداد آنها اندک هم نیست و تنوع در آنها نیز بالاست در دست بررسی است و بایستی با دلایل علمی علت از بین رفتن این آبزیان مشخص شود.

مسئول روابط عمومی کارخانه سیمان کنگان در گفت‌وگو با ثلاث ابراز داشت: شرکت بین المللی ساروج بوشهر (کارخانه سیمان کنگان ) ضمن تکذیب کامل این موضوع اعلام می‌دارد که کارخانه سیمان کنگان هیچ گونه فاضلاب صنعتی نداشته و تصویربردار با شیطنت، خروجی پساب شرکتی دیگر ( که البته آب زه کشی بوده و ارتباطی هم با از بین رفتن ماهی‌ها ندارد) را به این کارخانه مرتبط دانسته است.

صالح ربیعی افزود: فاضلاب‌های بهداشتی کارخانه نیز توسط چهار پکیج بی‌هوازی که از جدیدترین و به روزترین سیستم‌های فاضلاب می باشد تصفیه نموده و بخش اعظم پساب خروجی در فضای سبز و مابقی به چاه‌های جذبی ریخته می‌شود و نتایج خروجی آن تصفیه‌خانه به صورت دوره ‌ای و منظم آنالیز و به محیط زیست گزارش می‌شود.

وی اظهار داشت : این شرکت با اهتمام ویژه نسبت به همه تکالیف و وظایف زیست محیطی خود با تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست و تدوین برنامه جامع مدیریت زیست محیطی کارخانه ( EMS ، EMP )  که با نظارت حفاظت محیط زیست استان بوده از واحدهای صنعتی پیشگام در حوزه محیط زیست می باشد.

 ربیعی گفت: در ضمن در رابطه با موضوع کلیپ مذکور مدیرکل محیط زیست استان بوشهر این موضوع را تکذیب کرده و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان، رئیس شیلات کنگان و تعدادی از فعالان محیط زیست در محل ساحل روبروی کارخانه حاضر و پس از بررسی و مشاهده محل، ضمن تکذیب خبر مربوط به تخلیه فاضلاب از جانب کارخانه سیمان کنگان به دریا، تلف شدن ماهی‌ها را نیز کاملا بدون ارتباط با موضوع مذکور خواندند و اظهار داشتند که علت تلف شدن ماهی‌ها که در مناطق دیگری از ساحل این شهرستان به دور از کارخانه سیمان نیز مشاهده شده نیاز به بررسی دارد.

وی گفت:  مدیریت این شرکت قائل به رعایت حقوق شهروندی و زیست محیطی بوده و تمامی تلاش خود را در حفظ و نگهداشت منابع ملی و طبیعی برای تحویل به آیندگان خواهد داشت.

نظرات

  1. کنگانی says:

    این طور که پیداست تقصیر کسی نیست ،حتما اجلشون رسیده ههههه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن