بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43180
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 27 مرداد 96 3:46 ب.ظ

شایسته ها همچنان بزرگی میکنند

جنگ پارس جنوبی جم برای بقا در لیگ است یا کسب سهمیه آسیا؟

اختصاصی ثلاث- با ورود تیم پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال، مردم استان بوشهر هر هفته در ورزشگاه جم یا پای گیرنده ها، نظاره گر هنرنمایی تنها نماینده خود در این رقابت ها هستند.

از آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان موج جدیدی از شور و هیجان در کشور ایجاد شد.

با ورود تیم پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال، مردم استان بوشهر هر هفته در ورزشگاه جم پای گیرنده های، نظاره گر هنرنمایی تنها نماینده خود در این رقابت ها هستند.

اکنون در پایان هفته چهار این بازی ها، پارس جنوبی جم به عنوان شگفتی ساز این رقابت ها، هم امتیاز با پرسپولیس صدر نشین، برای خود نام و اوازه ای بزرگ دست و پا کرده است.

 

تا پایان هفته چهارم لیگ برتر فوتبال:

 

سه تیم پرسپولیس، پارس جنوبی جم و سایپا ۱۰ امتیازی و بر حسب تفاضل گل در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

بیشترین گل زده: پارس جنوبی جم با ۱۰ گل زده

کمترین گل زده: استقلال تهران با ۱ گل زده

کمترین گل خورده: پرسپولیس با ۲ گل خورده

بیشترین گل خورده: گسترش فولاد با ۹ گل خورده

 

 

با وجود تمام پیش بینی هایی که تیم های قدرتمند در ابتدای بازی های این فصل داشتند، این پارس جنوبی جم است که با ۱۰ امتیاز و فقط بر حسب تفاضل گل پایین تر از تیم برانکو و بالاتر از تیم علی دایی قرار دارد.

تیمی که کارشناسان معتقد بودند باید برای بقا در لیگ امسال بجنگد و دست و پا بزند با تلاش و همت بازیکنانش و درایت مثال زدنی سرمربی خود، تمام معادلات و پیش بینی ها را به هم ریخته است و هر هفته بهتر از قبل کار را پیش می برد.

اکنون با وجود اینکه در ابتدای فصل به سر می بریم، کارشناسان آرام آرام پارس جنوبی جم را تیمی شایسته، قابل احترام و پر قدرت عنوان می کنند و حتی این تیم را مدعی کسب سهمیه می دانند.

استقلال و سپاهان با وجود عملکرد خیره کننده در بازار نقل و انتقالات( به اذعان کارشناسان )، اکنون با فاصله قابل تاملی نسبت به پارس جنوبی جم قرار دارند.

در آیتم هایی مانند گل زده نیز می توان فاصله پارس جنوبی جم را با گران ترین تیم لیگ قبل و لیگ امسال یعنی استقلال تهران مثال زد، جایی که پارس جنوبی جم با ۱۰ گل زده بالاتر از تمام تیم های حاضر در این رقابت ها قرار دارد و تیم استقلال تهران با تمام خرید های گران قیمتش، فقط با یک گل زده در قعر جدول گلزنان قرار گرفته است.

تساوی خاطره انگیزی که تیم پارس در زمین پر افتخارترین تیم لیگ برتر یعنی سپاهان کسب کرد نیز بر خوب بودن تیم تارتار صحه می گذارد و حتی می توان اینجور عنوان کرد که سپاهان با خوش شانسی محض توانست یک امتیاز شیرین  از بازی مقابل پارسی ها به بدست بیاورد و خوشحال باشد.

البته این ابتدای لیگ است و تا پایان، اتفاقات زیادی خواهد افتاد و قطعا استقلال و سپاهان خود را به جمع مدعیان میرسانند ولی باز هم مهم نیست؛ مهم این است که تیم   پارس جنوبی جم  تا آخرین روز بازی ها از پا نخواهد ایستاد و با جنگندگی و همت بالا، تمام تلاش خود را جهت افتخار آفرینی برای استان خود خواهد کرد.

به نظر می رسد چنانچه مصدومیت ها و محرویت ها طولانی مدت، گریبان گیر تیم پارس جنوبی جم نشود و با اندکی تقویت در نیم فصل و ادامه حمایت های تماشاگران و اسپانسر، این تیم می تواند همچنان در بالای جدول جا خوش کند و حتی نیم نگاهی به سهمیه آسیا نیز داشته باشد.

باید این نکته را تاکید کرد که در کنار تلاش و همت بازیکنان، عوامل موثر و حیاتی دیگر نیز در کسب نتایج اخیر تیم پارس جنوبی جم دخیل بوده است که از آن جمله می توان به حمایت مادی و معنوی مسئولین، حمایت هواداران و البته در راس همه این موارد مهدی تارتار سرمربی تیم اشاره کرد که نظم، هماهنگی و تاکتیک پذیری را برای این تیم تعریف کرده است به نحوی که اکنون هر حریفی روی این تیم حساب ویژه باز می کند. به نظر می رسد چنانچه مسئولین تیم پارس جم بتوانند تارتار را برای یک پروسه بلند مدت در کنار خود داشته باشند، موفقیت های بیشتر و مهمتری در انتظار آنان خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، اکنون با جرات می توان، تیم پارس جنوبی جم را تیم شایسته ها نامید.

 

ثلاث- مصطفی صفایی

 

 

جدول لیگ برتر فوتبال:

 

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن