بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43215
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 مرداد 96 12:35 ب.ظ

لاور گلِ شهرستان کنگان به اینترنت پرسرعت متصل خواهد شد

ثلاث- مدیر عامل اینترنت پیشگامان جنوب گفت: راه اندازی سرویس اینترنت در لاورگل( از توابع شهرستان کنگان) توسط شرکت پیشگامان قطعی است اما باید منتظر ماند تا مخابرات امکانات لازم در شهرهای سیراف و پرک رادر اختیار ما قرار دهد.

به گزارش ثلاث، از زمانی که وینتون سرف از پدیده جدیدی در دنیای اطلاعات با عنوان “اینترنت ” پرده برداشت، حدود ۴۰ سال می گذرد و در این مدت، تاثیرات بی‎چون و چرا و کامل اینترنت بر سبک‌های زندگی مردم، روز به روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد به نحوی که پدیده اینترنت، امروزه به صورت یکی از نمادهای فرهنگ جهانی درآمده و همه جمعیت‌ها در سراسر جوامع تحت تاثیر این فناوری منحصر به فرد روزگار می گذرانند.

ظهور اینترنت سبب شد تا دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شود که تمامی جوامع بتوانند از اطلاعات و فناوریها برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند و در این بین، ضعف در استفاده و بهره برداری از این پدیده بیانگرعقب ماندن از حرکت عصر خویش محسوب می شود.
 از حدود کمتر از ۲۵ سال قبل، اینترنت وارد ایران شد.

اینترنت شاید بیش از تمام فناوری های دیگر در جهان و از جمله ایران توانسته در لایه‌های گوناگون خرد و کلان زندگی اجتماعی بشر وارد شود و تاثیرات عمیق و پایداری بر چگونگی زندگی جوامع داشته باشد . هم اکنون استفاده از این فناوری تا اندازه ای ضروری به نظر می رسد که حتی کشورهای جهان سومی و فقیر نیز در حال برنامه ریزی و آماده کردن زیرساخت ها برای بهره برداری هرچه بیشتر از آن هستند .

 

مردم لاورِ گل چشم انتظار اینترنت

با تمام این تفاسیر، هنوز برخی از مناطق کشورمان از این تکنولوژی عقب هستند.

لاورِ گل یکی از روستاهای توابع شهرستان کنگان است. مردم این منطقه بعد از این همه سال هنوز از نعمت اینترنت محروم هستند.

لاور گل در منطقه کوهستانی و در مسیر شیرینو به هفت چاه واقع شده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و تعداد ساکنین  این روستا، شرکت مخابرات و شرکتهای اینترنتی در این روستا سرمایه گذاری ننموده اند.

یکی از شرکتهای اینترنتی استان بوشهر، دکل اینترنت در روستای لاورگل برپا نموده و در صورت همکاری مخابرات استان بوشهر، تجهیزات را نصب و در هفته دولت اینترنت را به ساکنین ارائه خواهد داد. این اتفاق مهم منوط به این است که مخابرات استان بوشهر امکانات لازم در شهر سیراف را در اختیار شرکت پیشگامان قراردهد .

با توجه به اینکه وعده قبلا قول راه اندازی اینترنت روستای لاور گل در هفته دولت داده شده است، حال ساکنین روستای لاور گل منتظرند که آیا این وعده در هفته دولت عملی میشود یا خیر؟

مدیرعامل اینترنت پیشگامان: منتظریم تا مخابرات امکانات لازم را در شهرهای سیراف و پرک در اختیارمان بگذارد

خبرنگار ثلاث در این راستا با مدیرعامل شرکت پیشگامان جنوب مبنی بر راه اندازی و اتصال روستای لاورگل به اینترنت تماس داشته گرفته است.

حسین کوزه گر مدیر عامل اینترنت پیشگامان جنوب به صورت کوتاه به خبرنگار ثلاث گفت: راه اندازی سرویس اینترنت در لاورگل توسط شرکت پیشگامان قطعی است اما باید منتظر ماند تا مخابرات امکانات لازم در شهرهای سیراف و پرک رادر اختیار ما قرار دهد .

 

**دولت الکترونیک  به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می‌شود. دولت الکترونیک ممکن است  برای بهبود بهره وری داخلی استفاده شود؛ خدمات عمومی را ارائه دهد یا روندهای دولتی مردم گرا را برای مردم فراهم کند.

به هر حال با وجود اینکه یکی از شعارهای اصلی دولت در امر ارائه خدمات، ” دولت الکترونیک” است، باید دید این مهم سرانجام برای روستای محروم لاور گل محقق می شود یا خیر!

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن