بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43227
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 30 مرداد 96 2:16 ب.ظ

سیراف کنگان می تواند شگفتی ساز جام حذفی باشد

صعود تاریخی سیرافی ها در جام حذفی کشور/ لزوم حمایت مسئولین و نفت از سیرافِ کنگان

ثلاث- بعد از ظهر روز گذشته از سری رقابت های جام حذفی کشور، مرحله یک سی و دوم، تیم سیراف کنگان به مصاف تیم مس کرمان رفت و در پایان با یک گل موفق به شکست رقیب خود و صعود به مرحله بعد جام حذفی شد

به گزارش ثلاث بعد از ظهر روز گذشته از سری رقابت های جام حذفی کشور، مرحله یک سی و دوم، تیم سیراف کنگان به مصاف تیم مس کرمان رفت.

در این مسابقه که سیرافی ها در ورزشگاه تازه تاسیس شهر کنگان میزبان کرمانی ها بودند، از حمایت هواداران خود و کل شهرستان بهره می بردند.

این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی صفر- صفر انجامید.

سرانجام در دقیقه ۱۰۹ بازی روی ارسال از سمت چپ دروازه مس کرمان، تیم میزبان توسط احمد حرمی به گل نخست خود رسید.

هر چند دقایق پایانی بازی بسیار پر هیجان تر از ابتدای کار دنبال شد ولی به دلیل گرما و شرجی بالای هوا، تیم مس توان کافی برای جبران گل عقب افتاده خود نداشت و نهایتا این بازی با همان تک گل دقیقه ۱۰۹ به سود تیم سیراف به پایان رسید.

مس کرمان با سابقه حضور در مسابقات باشگاه های آسیا، یک تیم معتبر محسوب می شود. این تیم چند سال قبل در رقابت های باشگاه های آسیا با ۳ گل موفق به شکست الهلال عربستان یکی از پر افتخارترین تیم های آسیا و سومین تیم پر طرفدار این قاره کهن شد. از کل تیم های ایرانی فقط پرسپولیس، استقلال و مس کرمان موفق به شکست الهلال عربستان شده اند و این نشانگر اعتبار فوتبال مس کرمان می باشد.

 

خداداد افشاریان ( داور بازنشسته لیگ برتر فوتبال کشور) به عنوان ناظر این بازی در کنگان حضور داشت.

این نخستین بار است که یک تیم از شهرستان کنگان به این مرحله از فوتبال کشور پا می گذارد و می توان ان را یک صعود تاریخی برای سیرافی ها و کنگانی ها عنوان کرد.

در این مرحله از جام حذفی کشور، ۱۶ تیم لیگ برتری به جمع ۱۶ تیم لیگ های پایین اضافه می شوند و در مجموع به شکل ۳۲ تیم به صورت تک حذفی با هم رقابت خواهند کرد.

تیم ها در این مرحله  طی قرعه کشی که انجام خواهد شد، حریفان خود را خواهند شناخت.

نقش مهم شهرداری و شورا در افتخار آفرینی تیم سیراف

حمایت های بی دریغ و حتی بیش از توان مسئولین سیرافی از تیم های ورزشی و به خصوص تیم فوتبالشان باعث شد تا این تیم در سنوات قبل با تکیه بر همت جوانان خود، بتواند مسیر رشد و پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیماید و امروز به این مرحله از فوتبال جام حذفی کشور برسد.

واضح است حمایت هایی که از چند سال قبل تا به امروز از حوزه ورزش سیراف توسط مسئولین این شهر انجام شده، موجی از شادی، هیجان و نشاط را برای مردم سیراف به نبال داشته است.

مردم سیراف شب گذشته تا نزدیک بامداد به خوشحالی و شادی می پرداختند واین موضوع حاصل اعتماد و سرمایه گذاری مسئولین این شهر در حوزه ورزش خود است.

شهرداری و شورای شهر سیراف در کنار تمام پروژه های عمرانی و مبلمان شهری که برای این شهر تعریف کرده اند، به مقوله ورزش و فعالیت های اجتماعی و اموزشی به شکل بسیار ویژه و جدی ورود کرده اند.

مسئولین سیرافی معتقدند که تقویت ورزش شهرشان می تواند موجب شادی، نشاط و امید بیشتر برای مردم ان دیار شود.

میزبانی شایسته سیرافی ها حاصل تلاش مجموعه شهرستان بود

نکته دیگر در مورد بازی شب گذشته، میزبانی شایسته تیم سیرافی ها بود که در این خصوص باید به همکاری بسیار شایسته اداره ورزش و جوانان شهرستان، هیات فوتبال شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان نیز اشاره کرد چرا که از چند روز قبل، بخش عمده ای از نیروهای خود را در این گرمای طاقت فرسا برای آماده سازی ورزشگاه و میزبانی شهرستان بسیج کرده بودند.

لزوم حمایت منطقه ویژه پارس از تیم سیرافِ کنگان

موضوع دیگری که می توان در اینجا به آن پرداخت این است:  حال که یک تیم از شهرستان کنگان با تمام مشکلات و کمبودها توانسته به شایستگی به این مرحله از فوتبال حذفی کشور برسد نباید آن را به حال خود رها کرد.

از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توقع می رود که به مانندهمیشه و حتی بیشتر، از تیم های ورزشی مناطق پیرامونی خود حمایت کند.

حمایت های سازمان منطقه ویژه پارس همانگونه که از تیم شایسته ” پارس جنوبی جم” انجام شد و موجب افتخار افرینی و خوشحالی مردم منطقه و استان شده است، می توان این حمایت را برای تیم دیگری از حوزه پیرامونی نفت بنام سیرافِ کنگان انجام داد تا این تیم نیز بتواند به راحتی و بدون دغدغه بازی بعدی خود را در هر نقطه از کشور ( چنانچه میهمان بود) برگزار کند.

مصطفی صفایی

 

 

عکس: ثلاث- علیرضا پرهیز

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن