بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43250
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 31 مرداد 96 1:20 ب.ظ

ابراهیم هوشمندیان

قدرت، مانور و آبروی هلال احمر در حوادث، متاثر از اعضای فعال است

ثلاث- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان: سال گذشته ۵۱ حادثه جاده ای، ۱۶ حادثه دریایی،۳۱حادثه آتش سوزی و ۲ سیل عظیم در آمار حوادث کنگان ثبت شد.

به گزارش ثلاث، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان در نشست با خبرنگاران به تشریح فعالیت های چهار حوزه ی جوانان، داوطلبان، آموزش و پژوهش پرداخت و گفت: فعالیت  هلال احمر به شکل چشمگیر در همه زمینه ها می باشد که امداد و نجات از مهمترین آنها قلمداد می شود.

ابراهیم هوشمندیان به آمار آموزشی هلال احمر در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر دوره های آموزشی مقدماتی نظیرمهارت های داوطلبی، امداد و کمک های اولیه، مقدماتی نجات، عمومی امداد و دوره ی مبتنی بر نیاز محلی که جمعیتی بالغ بر ۳۹۱۵ نفر شرکت داشتند؛ ۸۵ نفر در دوره های تخصصی شامل پیش بیمارستانی، جاده، اسکان استراری، دوره باز آموزی امداد در جاده و باز آموزی امداد در ساحل شرکت کردند که با هدف ارتقا علمی امداد گران و نجات گران برگزیده ی دوره های مقدماتی در مرحله استانی برگزار گردید.

فعالیت های پژوهشی هلال احمر:

تفکر مردم از هلال احمر بیشتر فعالیت های امداد و نجاتی ست در حالی که سازمان جوانان دروازه ی ورودی هلال احمر است؛ کودکان با طرح غنچه ها هلال وارد سازمان جوانان می شوند و تا سن ۲۹ سالگی با توجه به گذراندن دوره های آموزشی مقدماتی و تخصصی، سازمان دهی شده و وارد پایگاه های ساحلی، جاده ی و کوهستانی هلال احمر میشوند و در حوادث  به مدد مردم می آیند.

سازمان امداد و نجات جاده ی و دریای

 سال ۹۵، پایگاه امداد نجات مستقر در شیرینو علاوه بر آمبولانس به خودرو نجات تجهیز شد؛ این خودرو با توجه به دارا بودن امکانات رها سازی و اطفای حریق در این پایگاه کمک شایانی به تصادفات بین جاده ای داشت.

در سال گذشته علاوه بر امداد جاده ای که میتوان به ۰۸ مجروح، ۲ فوتی و ۴۳ نفر اعزامی به مراکز درمانی در ۵۱ تصادف اشاره کرد؛  ایام نوروز ۳۸۷ اسکان موقت برای در راه ماندگان و مسافران برپا شد که حدود ۵۶۱ ساعت امدادگران فعالانه در جاده ها حضور داشتند.

 تنها شناور نجات هلال احمر در حادثه اخیر آتش سوزی اسکله ی کنگان آسیب دید؛ در حالی که سال گذشته از طریق این شناور  طی ۶۱۲ ساعت امداد دریای،آمار  ۱۶حادثه با ۴۰ مجروح و اعزام ۴ نفر به بیمارستان ثبت پایگاه گردید.

ارزش اقلام کمک شده توسط هلال احمر در زمینه حوادث ۲۹۵ میلیون تومان براورد شده است که می توان کمک به ۷۱۰ خانوار در ۲ سیل عظیم و ۵۷ خانوار در حادثه ی ۳۱ آتش سوزی شهرستان کنگان به آمار حوادث فوق در سال ۹۵ افزود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان در خصوص آماده سازی امدادگران در طول سال، به ۲۶ مانور اشاره کرد که ۷۹۴ امدادگر در آن شرکت فعال داشتند.

امدادگران

هر سال امدادگران فعال در همایش ها، مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری، اردوها، راهپیمایی های ملی و مذهبی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نماز جمعه و اعیاد، طرح های مدد رسانی به خانواده های بی بضاعت، طرح شوق رویش، طرح دادرس، ایستگاه سلامت، طرح امید اجتماعی، پروژه صحاب، جشن ها و گردهمای ها بر اساس مناسبت های جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند که خوشبختانه این همایش ها در جذب نیروهای جدید بسیار موثر بوده است.

حوزه ی امداد رسانی هلال احمر کنگان

هوشمندیان از مستقل شدن پایگاه امداد رسانی جم در نیمه دوم سال ۹۵ ابراز خرسندی کرد و خواستار جدا سازی پایگاه نجات عسلویه از کنگان شد و افزود:  پایگاه های مستقل، امداد رسانی قوی تر و بهتری در حوزه ی نزدیک به خود ارائه می دهند.

۳۰۰ میلیون تومان، اعتبار ۹۶ هلال احمر شهرستان کنگان

رئیس هلال احمر کنگان تجهیز سالن چند منظوره ی هلال احمر را یکی از اهداف مهم این سازمان نام برد و اظهار داشت: کنگان معین شهرستان های همجوار است؛ با این شرایط نیاز مکانی مناسب برای نگه داری اقلام ضروری به شدت احساس میشود که امیدواریم با تجهیز شدن آن تا قبل از دهه فجر این خلع برطرف گردد؛گفتنی ست این فضا نه تنها در زمان های عادی آماده خدمت رسانی در حوزه ورزش می باشد بلکه میتواند مکان خوبی برای اسکان مردم در زمان حادثه باشد بر این اساس مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل سالن در نظر گرفته شده است.

با توجه به آسیب جدیی که به شناور نجات هلال احمر در حادثه ی آتش سوزی اسکله ایجاد شده است؛ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت خرید دو موتور و ترمیم شناور اختصاص گردیده که مصمم هستیم هرچه زود تر به مرحله اجرا برسد./ زینب تجمع

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن