بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43346
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 شهریور 96 3:15 ب.ظ

مروری بر فعالیت چهار ساله ماندگار شهردار سابق عسلویه

یعقوب علیزاده: به این  تیتر دقت کنید؛ ان را به دکتر ماندگار نسبت داده اند به شهرداری که با دوچرخه به اداره می امد و لباسش از لباس تمام کارمندانش ساده تر است

یعقوب علیزاده: به این  تیتر دقت کنید؛ ان را به دکتر ماندگار نسبت داده اند به شهرداری که با دوچرخه به اداره می امد و لباسش از لباس تمام کارمندانش ساده تر است

تیتر این است شما قضاوت کنید:

” گزینه اصلی شهرداری جم ، ورشکست کننده شهرداری عسلویه”

 

مانگار، سی سال خاک خورده شهرداری است

او کارش را با شهرداری اهرم شروع کرد. سپس شهردار خارک شد و پس  از این در قامت قائم مقام شهرداری بوشهر در امد. در این میان جندین پست مدیرتی در حوضه وزارت کشور گرفت وسپس به شهرداری عسلویه امد

متاسفانه نویسنده مطلب فوق ذکر یدون توجه به این سوابق این تیتر را زده است

باید متذکر شوم که شهرداری مانند بورس نیست که همه به اسناد مالی ان دست پیدا کنن

در ضمن اسناد مالی شهرداری  کتاب جیبی نیست که هر کس به ان دست پیدا کند و ان را در اختیار روزنامه نگاران و رسانه ها قرار دهد.

به نظر نوعی کم دقتی به همراه غرض ورزی و شاید بی دقتی صرف، منجربه چنین اشتباهی شده است زیرا دیروز اولین روز کاری شورا ها بوده است و انجام این تجزیه و تحلیل ها وقت بیشتری می خواهد و باید اسناد مالی زیادی زیر رو شوند تا به این نتیجه برسیم ببینیم وضعیت بدهکاری  و بستانکاری شهرداری چگونه است. این در حالی است که اعضای شورای محترم شهر عسلویه نصف روز دیروز را هم درگیر مراسم تحلیف و این گونه تشریفات  بوده اند.

در این مجال برای تشریح بیشتر عملکرد دکتر ماندگار مصاحبه را که  ایشان با دوستم مهرداد جشنی پور انجام داده رامی اورم

شهردار سابق عسلویه:

شش پروژه بزرگ در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد/مروری بر فعالیت چهار ساله شهرداری

  شهردار سابق عسلویه گفت: هم‌زمان با هفته دولت، شش پروژه بزرگ خدمات شهری در عسلویه استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ثلاث و به نقل از سوک، علی ماندگار در نشست با اعضاء قدیم و جدید شورای شهر عسلویه و مردم این شهر اظهار داشت: شهرداری عسلویه به عنوان یک دُر گرانبها در کنار ساحل زیبا و قشنگ خلیج فارس و یکی از پتانسیل‌های مهم اقتصادی ایران و استان بوشهر در پارس جنوبی واقع شده است.

وی افزود: در طی این چهار سال به همراه پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری و شورا با تعامل منطقی نسبت به پیگیری و انجام امورات توجه و اهتمام جدی مبذول داشته‌ایم که سبب شد یک شهر توسعه یافته در ان منطقه از جغرافیای کشور واقع شده است.

شهردار سابق عسلویه تصریح کرد: در سال ۹۳ بیست و سه میلیارد تومان، در سال ۹۴  بیست و چهار میلیارد  تومان، در سال ۹۵  سی‌میلیارد تومان  و شش ماهه اول ۹۶ ده میلیارد تومان بودجه داشته‌ایم که نشان می‌دهد سالانه شاهد رشد بودجه شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: از محل این درآمدها در سال ۹۳ بابت هزینه پسماند دومیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۴ سه میلیارد تومان، در سال ۹۵ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و شش ماهه اول سال ۹۶ دومیلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ماندگار عنوان کرد: در بحث فضای سبز سال ۹۳ دومیلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۴  سه میلیارد تومان، در سال ۹۵ دو‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیونتومان و شش ماهه اول سال ۹۶ دومیلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آموزش کارکنان و وضعیت معیشتی و بهداشتی، حقوق کارکنان و مزایا و ماموریت، بهبود وضعیت ترافیک، تعمیر ماشین‌الات اداری و عمرانی و هزینه سوخت، خرید زمین جهت اجرای پروژه عمرانی، بازسازی معابر از محل اعتبارات ارزش افزوده و بهبود محیط شهری هم از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین و پرداخت گردیده است.

وی یادآور شد: شهرداری عسلویه با هماهنگی استانداری بوشهر و فرمانداری نسبت به ایجاد و تکمیل ساختمان بیست واحدی جهت استقرار ادارات مورد نیاز شهر و همچنین تعیین محل استقرار اداره ثبت و اسناد و املاک اقدام کرده است.

شهردار سابق عسلویه با اعلام این که همه زیرساخت‌های لازم مهیا شده و در اختیار آنان قرار گرفته است، گفت: محل استقرار ساختمان ثبت اسناد و املاک در شهرداری است و تمام پیش‌بینی‌های لازم برای تکرم مردم در نظر گرفه است.

ماندگار در خصوص استقرار گمرک تجاری عسلویه گفت: به دستور استاندار و معاون امور عمرانی استانداری  بوشهر و هماهنگی فرمانداری عسلویه،  شهرداری و شورای عسلویه زمین و مجوزهای لازم جهت ساخت گمرگ صادر کرده‌اند که قرار است امسال از مهر ماه نسبت به شروع گمرک تجاری اقدام شود که همه مزایا و امتیازهای لازم از سوی شورای اسلامی شهر عسلویه در اختیار آنان  قرار می‌گیرد.

وی به ساخت دو پهلوگیر جهت لنج‌های بومیان اشاره کرد و افزود: تمامی این فعالیت‌ها و برنامه‌های عمرانی با مجوز شورا و پیگیری آنان صورت پذیرفته است .

شهردار سابق عسلویه یادآور شد: اهم پروژه های عمرانی اجرا شده از محل ۴۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری در سال ۹۳ شامل احداث مخزن پارک مروارید، احداث کانال بلوار ساحلی، اجرای زیرسازی و جدول‌گذاری و آسفالت معابر، فاز اول زیرسازی پارک ملوان،تکمیل کانال خیابان دولت، جدول‌گذاری و موزاییک فرش پیاده رو، زیرسازی و آسفالت خیابان دولت،اجرای غسالخانه، احداث ستاد بحران، اجرای کانال دفع آب‌های سطحی، روشنایی معابر عمومی شهر، توسعه پارک ساحلی، ساحل سازی و روکش آسفالت شهری و کوچه‌ها بوده است.

وی افزود: در سال ۹۴ احداث بلوار امام علی(ع)، احداث بلوار شهرداری، احداث میدان و جزیره کنار بلوار شهرداری، احداث مجتمع ورزشی، احداث پارک محله‌ای بانوان گلستان،اجرای سکو پهلوگیر اسکله، احداث سینما روباز ساحلی،احداث پارک ملوان، احداث جاده دسترسی به ساحل فاز اول، احداث میادین مروارید و بادبان، اجرای سنگ جدول و پیاده رو خیابان دولت، اجرای خیابان کمربندی میدان لنج، اجرای آسفالت کوچه‌ها و معابر پشت بیمارستان، احداث غسال‌خانه و احداث سرویس بهداشتی خیابان دولت انجام شد.

ماندگار ادامه داد:  اجرای سنگ جدول و زیرسازی فاز اول شهرک صدف، احداث کانال دفع آب‌های سطحی کوچه ناخدا و کوچه روبروی مسجد جامع، احداث کانال دفع آب‌های سطحی خیابان دولت، احداث کانال دفع آب‌های سطحی خیابان جمهوری، احداث کانال دفع آب‌‌های سطحی خیابان دولت فاز دوم، جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت کوچه و معابر، اجرای ساحل‌سازی شهر عسلویه، احداث مخزن ذخیره آب بوستان خانوادگی، جمع‌آوری آسفالت فرسوده و زیرسازی و آسفالت مجدد خیابان دولت شهر و احداث بوستان ولایت نیز در سال ۹۵  انجام شد.

وی در خصوص شاخص‌ترین پروژه‌های سال ۹۵ گفت: توسعه بلوار ورودی، اجرای آسفالت کوچه‌ها و معابر، اجرای موج‌شکن و زیرسازی بازارچه ماهی و میگو، احداث پارک مادر و سالن ورزشی، احداث بازار روز، خیابان منتهی به شورای حل اختلاف، تکمیل مجتمع ۲۰ واحدی، اجرای جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت کوچه ها و معابر، احداث سکو پهلوگیر اسکله تجاری، زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به پهلوگیر، احداث سرویس بهداشتی واقع در خیابان دولت (بازار)، ناوگان حمل و نقل سنگین شامل ماشین‌آلات عمرانی، یک دستگاه گریدر ، لودر، غلطک،کمپرسی، خودرو حمل زباله، آتشنشان سنگین ، خودرو کاپرا با روت فایر و بابکت، نصب و راه اندازی پایش تصویری، تکمیل خیابان فنآوری، اجرای آسفالت کوچه‌ها و معابر، ساحل‌سازی شهر عسلویه و احداث کانال دفع آب‌های سطحی در سال ۹۵ اتفاق افتاده است

وی در خصوص مهمترین پروژهای سال ۹۶ نیز عنوان کرد: احداث پهلوگیر قایق‌های صیادی به عنوان یک دغدغه و مطالبه جدی مردم در سال جاری پیگیری می‌شود.

شهردار سابق عسلویه یادآور شد: برخی پروژه‌ها  مانند بلوار و میدان ورودی با مشخصات عرض چهل متر و طول یک و نیم کیلومتر و میدان به شعاع ۱۵ متر و قطر سی متر، احداث بازار روز به حدود مساحت بیست هزار متر مربع، بازسازی و به‌سازی بازارچه ماهی‌فروشان به تعداد یازده غرفه، احداث پارک مادر به مساحت دوهزار مترمربع، احداث سالن ورزشی بانوان به زیر بنای چهارصد و پنچاه مترمربع به همراه سیستم سرمایشی خنک‌کننده و تعریض خیابان منتهی به شورای حل اختلاف به طول دویست متر و عرض دوازده متر در سال ۹۵ شروع شده که در هفته دولت از آن بهره‌برداری می‌شود.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن