بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43470
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 شهریور 96 3:23 ب.ظ

سیراف در اولویت خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی کره جنوبی

بخشی از خط اعتباری هشت میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی به طرح فراگیر پالایشی سیراف اختصاص می‌یابد.

به گزارش ثلاث و به نقل از شانا، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: به محض نافذ شدن خط اعتباری اگزیم بانک کره جنوبی، تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی به بخش‌های مختلفی که کره‌ای‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند، اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف ادامه داد: بدون شک صنعت نفت و پروژه‌های آن برای کره جنوبی جذابیت و ظرفیت بالایی دارد، اما در توافقنامه اولیه اختصاص این خط اعتباری به دیگر پروژه‌های انرژی بر، نیرو و حتی بهداشت و درمان یاد شده است.

صادق آبادی با بیان این‌که اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف از اولویت‌های صنعت پالایش است، اظهار کرد: پالایشگاه اصفهان، استحصال اتان فاز ۱۲ و … نیز بخشی از پروژه‌های پایین دستی صنعت نفت قرار است از خط اعتباری کره جنوبی تامین مالی شوند.

وی تاکید کرد: طرح فراگیر پالایشی سیراف افزون بر اولویت در اقتصاد کشور، برای شرکت‌های کره ای همچون هیوندای و دایلم کره اولویت دارد.

به گزارش شانا، قرارداد خط اعتباری هشت میلیارد یورویی کره جنوبی پنجشنبه (دوم شهریورماه) ازسوی محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و رئیس اگزیم بانک کره جنوبی در سئول پایتخت کره جنوبی امضا شد.

هیئت ایرانی به سرپرستی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانک‌های تجاری ایران برای امضای قرارداد مبادله وام به سئول سفر کردند.

خزاعی، این خط اعتباری را گامی مهم در گسترش روابط بین تهران و سئول دانست، که بخش‌های دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند‌.

به گفته وی، ۱۲ بانک ایرانی، به‌عنوان بانک‌های عامل و طرف قرارداد استفاده از این وام خواهند بود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن