بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43483
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 شهریور 96 6:52 ب.ظ

ازدواج سالم ، راهی بسوی ارتقای سبک زندگی جوانان

ثلاث- نخستین روز آخرین ماه قمری ، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است

ثلاث- شبکه بهداشت کنگان: روز اول شهریور ماه سال جاری ، روز ازدواج است . نخستین روز آخرین ماه قمری ، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک ، پیوند زنند . ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند ، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می کردند . در این پیوند پر میمنت ، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند .

 

فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود . در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول (ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی (ع) در آورد نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به هم کفو و همتا بودن ، خواستگاری بدون واسطه ، قناعت ، دوری از اشرافی و تجملات ، سخت نگرفتن بر همدیگر ،ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی ، مهریه پایین ، بنا کردن زندگی برپایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت ، حجب و حیا و … اشاره کرد . به این خاطر است که پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد .

 

در ذیل به نکاتی مختصر و ظریف برای داشتن ازدواج آگاهانه و پایدار اشاره می گردد :

 

” ازدواج سالم ، راهی بسوی ارتقای سبک زندگی جوانان “

 

آیا می دانید :

v      مناسب ترین سن ازدواج برای دختران ۲۴-۲۲ و برای پسران ۲۶-۲۴ سالگی است .

 

v      فاصله سنی ۳ تا ۵ سال و گاها”  تا ۷ سال در صورتی که پسر بزرگتر باشد قابل قبول است . چون دختران ۳ تا ۵ سال زودتر از پسران به بلوغ روانی و عاطفی می رسند.

 

v      برای مردان ۸۰-۷۰ % مهمترین بخش زندگیشان کار و درآمد شان است و برای زنان ۸۰-۷۰ %مهمترین بخش زندگیشان ، خانواده است .

 

v      خوب گوش دادن تا ۳۳ % باعث افزایش صمیمیت در خانواده می شود .

 

v      عشق آموختنی است و چیزی نیست که یکباره اتفاق بیفتد و عشق هرگز به  مرگ طبیعی نمی میرد بلکه از غفلت می میرد .

 

v      فرهنگ تشکر و عذرخواهی نشانه رشد و بلوغ فرد است نه ضعف و ناتوانی .

 

v      نیمی از طلاق ها ۳-۲ سال اول ازدواج رخ می دهد و تنها با تعهد می توان زن و شوهر را کنار هم نگه داشت تا این دوره دشوار بگذرد .

 

v      تعهد در ازدواج یک تعهد بی قید و شرط است .

 

v       تفاهم مثل هم بودن نیست ، مثل هم شدن نیست ، مثل هم فکر کردن نیست بلکه تفاهم یعنی درک متقابل  . یعنی اینکه بپذیریم دنیای مرد با دنیای زن فرق دارد ، بپذیریم که متفاوتیم .

 

v      برای ازدواج سالم تفاهم شرط لازم است ولی کافی نیست ،  لازمه تفاهم ، توافق است .

 

v      نزد خداوند هیچ بنایی محبوب تر از ازدواج نیست  . ( حضرت رسول اکرم )

 

 شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان   شهریور  ۱۳۹۶

 

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن