بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43500
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 شهریور 96 11:22 ب.ظ

در گفتگو با دکتر صادق ربیعی

بیمارستان کنگان از دیروز تا امروز

ثلاث- دکتر صادق ربیعی یکی از پزشکان کنگانی است که از سال ۷۵ در بیمارستان ۴۰ تحت خوابی محمد رسول‌الله این شهر کار خود را آغاز کرد.

کنگان در سال ۷۵ با بیمارستان ۴۰ تخت خوابی استارت زد

دکتر صادق ربیعی یکی از پزشکان با سابقه کنگانی است که از سال ۷۵ در بیمارستان ۴۰ تحت خوابی محمد رسول‌الله این شهر کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دکتر ربیعی ضمن تبریک روز پزشک به‌تمامی طبیبان متعهد کشور و استان بوشهر، با اشاره به امکانات محدود و معدود آن سال‌ها (سال ۷۵ و قبل از آن)، یادآور شد: بیمارستان سابق کنگان، تنها از خدمات چهار متخصص داخلی، اطفال، زنان و جراحی بهره می‌برد.
وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۹۶ تخت خوابی امام خمینی (ره) در سال ۸۰، افزود: با افتتاح بیمارستان جدید، به‌مرور شاهد کاهش حجم مشکلات و افزایش سطح خدمات ارائه‌شده بودیم؛ اما کمبودها همچنان احساس می‌شدند.
پزشک بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در ادامه خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی همه‌روزه در حال اعزام بیمار به مرکز استان و یا استان هم‌جوار بود و عموماً دسترسی به متخصص به‌صورت تمام‌وقت میسر نبود؛ ازاین‌رو آمار اعزام بیمار به مرکز استان بسیار زیاد بود و خیلی از وقت‌ها حتی مجبور به اعزام موردهای زایمانی می‌شدیم که دراین‌بین، زایمان میان راهی نیز کم نبود.

حجم خدمات بیمارستان کنگان در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است
دکتر ربیعی بابیان اینکه به‌تدریج شرایط و امکانات درمانی بهبود یافت، ادامه داد: حضور همه‌روزه متخصصین و اضافه شدن N.I.C.U و بخش‌های الحاقی ۱ و ۲ به مجموعه بیمارستان، اعزام بیماران به‌خصوص نوزادان را به حداقل رسانده که اقدامی بس ارزشمند است.
وی اظهار داشت: همه ما شاهد کمرنگ شدن عمده مشکلات درمانی بوده‌ایم؛ اما رشد اقتصادی، پتانسیل سازمان منطقه ویژه پارس، موقعیت و رشد جمعیتی شهر، حمایت‌های گسترده‌تری را می‌طلبد. حمایت‌های مادی و معنوی که درخور جایگاه واقعی این شهر باشد.

بیمارستان کنگان نیازمند جراح مغز و اعصاب است
دکتر ربیعی تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان نیاز به متخصص جراح مغز و اعصاب دارد، زیرا بیشتر اعزام‌های بیمارستان به سایر مراکز درمان، شامل بیمارانی می‌شود که ضربه‌مغزی دیده‌اند که این مراجعات از چندین شهرستان مجاور به بیمارستان امام خمینی صورت می‌گیرد.

منطقه ویژه پارس در حضور و ماندگاری پزشکان متخصص بیمارستان کنگان نقش پر رنگ تری داشته باشد
وی ضمن تشکر و قدردانی از متخصصانی که خدمات ارزنده‌ای را به مردم این شهر عرضه می‌دهند و باوجدان ایفای نقش می‌کنند، ادامه داد: درخواست ما از منطقه ویژه پارس، تأمین امکانات رفاهی مناسب برای این کادر حیاتی بیمارستان است؛ زیرا همه ما بر این موضوع واقف هستیم که بیمارستان در حال حاضر به سطح تقریباً مطلوبی از امکانات (سخت‌افزاری) رسیده است و بیشترین دغدغه آن، داشتن متخصصین مجرب و ماندگاری آن‌ها در منطقه است؛ پس باید توان بیشتری برای جذب متخصص گذاشته شود که این حمایت مستقیم منطقه ویژه پارس را در کنار سایر نهادها می‌طلبد.

 

گفتنی است که هم اکنون بیمارستان کنگان حدود ۲۰۰ تخت فعال دارد

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    دکتر ربیعی از سرمایه های این شهرستان هستند و همیشه بدون هیچ منت و چشم داشت مادی طبابت می کنند خداوند به ایشان سلامت و توفیق بدهد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن