بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43536
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 شهریور 96 1:27 ق.ظ

در نشست فرماندار با بازاریان کنگان مطرح شد:

ساحل نشینان حق استفاده از امکانات و امتیازات بندر را دارند و این حق باید قانونی شود

ثلاث- صبح امروز نشست اصناف و تجار با فرماندار کنگان به مناسبت هفته دولت برگزار شد و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش ثلاث، صبح امروز نشست اصناف و تجار با فرماندار کنگان به مناسبت هفته دولت برگزار شد و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

کمک به رونق بازار و تجارت شهر از انگیزه های ورودم به شورا بود

رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان در ابتدای نشست از انگیزه حضورش در شورای شهر کنگان گفت و ابراز داشت: با توجه به سابقه ام در حوزه اصناف، یکی از انگیزه های بنده برای حضور در شورای اسلامی بندر کنگان حمایت از بازاریان، اصناف و در مجموع کمک به بحث رونق بازار و تجارت این شهر بود.

عیسی کرمی اظهار داشت: در زمان حضور شورای شهر سابق مسائلی که عملکردها را برای بهبود وضعیت صنوف تحت شعاع قرار می داد در حوزه اختیارات شورا و شهرداری بندر کنگان بود و گاهاً مصوبات شورا و شهرداری بدون اجرایی شدن به بن بست کامل می رسید که امروز با پیوند خوردن شورای اسلامی شهر و اتاق اصناف به دنبال رفع این خلاء هستیم.

تعهد محضری افراد مجرد برای برخی مشاغل قابل هضم نیست

وی با بیان اینکه تعهد محضری افراد مجرد برای برخی مشاغل قابل هضم نیست ابراز داشت: متاسفانه افراد مجرد بایستی برای اخذ پروانه کسب در برخی مشاغل تعهد محضری دهند که این امر شایسته و در شان برخی کسبه نیست و مردم از این امر گله مند هستند.

لزوم حذف پرداخت هزینه افراد برای تایید محضری امضاء خود

وی گفت: تایید امضاء نیز از مواردی است که بر بازاریان هزینه ای اضافه تحمیل می کند و افراد باید برای تایید محضری امضاء خود هزینه بپردازند که این امر نیز قابل قبول نیست.

ساماندهی دست فروشان

وی با اشاره به اینکه ساماندهی دست فروشان از سال ۹۵ بر عهده ی اتاق اصناف گذاشته شد ابراز داشت : جلساتی با شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان در آن زمان توسط اتاق اصناف برای ساماندهی دست فروشان گرفته شد ولی متاسفانه مصوبات آن بنا به دلایلی اجرایی نشد که با ورود مجموعه جدید به شورای شهر و حضور بنده به عنوان یکی از اعضای شورا این امر را به سرانجام خواهیم رساند.

کرمی از پیگیری های اتاق اصناف در خصوص کالای ته لنجی گفت و اظهار داشت: در نشست با مسئولین انتظامی استان، خواستار کاهش سختگیری ها در جابه جایی کالای ته لنجی در سطح استان شدیم و قرار بر این شد که مردم برای جا به جایی کالاهای برقی به صورت تک در سطح استان مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما طرفدار مردم هستیم و از حقوق آنان کوتاه نخواهیم آمد؛ ابراز داشت: واقعیتی وجود دارد که کالاهای بنادر جنوب کشور خارجی است و دولت باید تمهیدات درستی بیاندیشد تا کالای ایرانی بتواند قدرت رقابت با خارجی ها را داشته باشد و این امر مشکل بندر نشینان نیست.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: ساحل نشینان حق استفاده از امکانات و امتیازات بندر را دارند و این حق باید به شکل قانونی در اختیار انها قرار گیرد

 

 برخی صنوف در بخش مواد غذایی موارد بهداشتی را مراعات نمی‌کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در این نشست گفت: متاسفانه برخی صنوف فعال در بخش مواد غذایی موارد بهداشتی را مراعات نمی‌کنند و انتظار می رود بازاریان به این موارد توجه بیشتری داشته باشند.

بازیاری گفت: علاوه بر رعایت نکات بهداشتی باید فضای فیزیکی فعالیت بازاریان خصوصاً در بخش مواد غذایی نیز بهداشتی باشد.

با فروش مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته به شدت برخورد می کنیم

وی با بیان اینکه بازرسان ما موارد مختلف در سطح شهر را رصد و تخلفات بهداشتی را به کسبه تذکر می دهند، ابراز داشت: مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته موجود در برخی فروشگاه ها از تخلفاتی است که نمی توان از آن گذشت و با چنین مواردی به شدت برخورد می کنیم.

رعایت موارد بهداشتی به فروش بهتر بازاریان می کند

وی گفت: همکاران ما تمامی تلاش خود را برای سلامت مردم انجام می دهند و هیچگاه با هدف تعطیلی یک صنف اقدامی نکرده ایم ولی سلامت مردم برای ما در جایگاه بالایی قرار دارد و البته رعایت موارد بهداشتی به فروش بهتر بازاریان نیز کمک شایانی خواهد کرد.
مدافع بازار هستیم/ تجار و بازاریان را حمایت خواهیم کرد

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در این نشست گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگان اقتصادی و تجار در ابتدای شروع کار شورا هستیم تا تاثیر مثبتی بر بازار بگذاریم.

نادر احمدی گفت: یقین داشته باشید که مدافع بازار هستیم و با استفاده از ظرفیت اتاق اصناف به دنبال حمایت از تجار و بازاریان خواهیم بود.

به دنبال جذب سرمایه گذار و توسعه بسته های سرمایه گذاری در شهر کنگان هستیم

وی گفت: در جایی که نیاز به ورود شورا برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم است در کنار سایر اعضای شورا با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد .

وی افزود: به دنبال جذب سرمایه گذار و توسعه بسته های سرمایه گذاری در شهر کنگان هستیم.

احمدی گفت: برنامه های ویژه ای برای توسعه بازارهای محلی داریم و در توسعه اسکله نیز با تمام توان همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین پیگیر جبران خسارت آسیب دیدگان و مالباختگان آتش سوزی اسکله کنگان هستیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

 

برای پیشرفت اقتصادی و توسعه شهر، بازاریان بزرگ کمک کنند

فرماندار شهرستان کنگان در این نشست، بازار، اقتصاد و معیشت مردم را از مسائل مهم دانست و ابراز داشت : اگر بازاریان شهر کنگان و افرادی که استخوان بازار به شمار می آیند به تقویت بازار کمکی نکنند نمیتوان انتظار پیشرفت اقتصادی و توسعه شهر را داشت.

دیدگاه بازاریان و اصناف باید به سمت بازارهای جهانی سوق پیدا کند

عبدالنبی یوسفی گفت: دیدگاه بازاریان و اصناف باید فراتر از وضع موجود باشد و افق های پیش روی آنها باید به سمت بازارهای جهانی سوق پیدا کند.

شهرستان کنگان ۷۲ میلیارد توان جذب اعتبار داشته است

وی جایگاه شهرستان کنگان را در جذب اعتبارات مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: شهرستان کنگان بعد از مرکز استان و شهرستان دشتستان جایگاه سوم را با ۷۲ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است .
وی افزود: در بین این اعتبارات ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافته است که در نوع خود بی سابقه است و همچنین ۶ میلیارد تومان نیز به بحث گردشگری و ایجاد دهکده گردشگری اختصاص یافته است.

توسعه گردشگری مستلزم وجود بازاری متناسب با این میزان توسعه است
فرماندار کنگان افزود: مسلماً توسعه گردشگری در شهرستان کنگان مستلزم وجود بازاری متناسب با این میزان توسعه است.

پیگیر جبران بخشی از خسارت آتش سوزی لنج ها هستیم

عبدالنبی با بیان اینکه بخش عمده اشتغال بندرنشینان ما از طریق شناورهای سنتی در بخش های صیادی و تجاری تامین می شود، گفت: در بحث آتش سوزی لنج ها و قایق های صیادی در اسکله کنگان به دنبال کمک هایی برای جبران بخشی از خسارت ها از درون و بیرون از استان هستیم و امیدواریم پیگیری ها به نتیجه خوبی ختم شوند.

در این نشست تعدادی از بازاریان نیز به اظهار نظر و پیشنهاد پرداختند.

محسن صفایی

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن