بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43582
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 9 شهریور 96 1:09 ق.ظ

معاون سیاسی استاندار:

افزایش چشمگیر تعداد سمن ها / پیگیر جبران خسارت آتش سوزی اسکله کنگان هستیم / سیراف به بخش تبدیل می شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پیگیر بخش شدن شهرهای سیراف، بهارستان، چاه مبارک و بیدخون در جنوب استان بوشهر هستیم و به زودی این امر را از پایتخت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ثلاث، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در نشست شورای اداری شهرستان کنگان گفت: در هفته دولت ۵۳۸ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شده و یا خواهد شد.

عبدالکریم گراوند گفت: در این هفته ۴۲۲ پروژه افتتاح و ۱۱۶ پروژه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: اجرا و افتتاح این پروژه ها نتیجه تلاش دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم به ثمر رسید و این امر نشان از درایت دولت تدبیر و امید دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶ سد در استان بوشهر برای حل مشکلات آبخیزداری گفت: این سدها با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد که عملیات اجرایی برخی از آنها آغاز شده و تعدادی نیز در حال تجهیز کارگاه است.

گراوند افزود : استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های موجود در آن می تواند در کنار صنعت بزرگ نفت و گاز و دریا و تجارت در زمینه کشاورزی نیز به قطب بزرگی در کشور مبدل شود.

وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم به در حوزه مسکن گفت: در دولت قبل و در جهت تکمیل پروژه مسکن مهر دولت دهم ۹هزار و ۲۵۸ واحد مسکن مهر افتتاح و به مردم تحویل داده شد.

وی گفت: در راستای حمایت از حوزه عمران شهری و روستایی ۱۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های استان کمک شده است تا دهیاری ها نیز با استفاده از طرح بوستان امید بتوانند در روستا خدمات رفاهی و تفریحی را مشابه با شهرها با توجه به جمعیت به مردم روستا نشین ارائه دهند.

معاون استاندار بوشهر گفت: تعداد روستاهای مجهز به اینترنت از ۴۰ روستا در سال ۹۲ به ۴۲۰ روستا در سال ۹۶ افزایش یافت و از این حیث تحول بزرگی انجام شده است.

گراوند از افزایش میزان کشفیات مواد مخدر خبر داد و گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در مقابله با پدیده خانمان سوز مواد مخدر حساسیت ها به نسبت قبل شدت بیشتری پیدا کرد تا تلاش گسترده ای در این خصوص صورت پذیرد و در همین راستا در شهرستان های دیر و عسلویه طی چند روز پیش حجم بسیار زیادی از مواد مخدر کشف شد.

وی توجه به نهادهای مدنی، سازمان های مردم نهاد و احزاب را یکی از برنامه های دولت دانست و ابراز داشت: به فعالیت ۷ حزب مجوز فعالیت داده شده است و همچنین تعداد سمن ها از ۱۶ به ۱۴۲ سمن در استان افزایش یافته است و مسلماً افزایش و توسعه نهادهای مدنی می تواند به توسعه کشور و کاهش تنش های جامعه کمک کند.

گراوند در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی ائمه جمعه و شوراهای شهر گفت: مسائلی که به عنوان دغدغه مردم در این نشست مطرح شد را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود : بحث توسعه اسکله کنگان و جبران خسارت های وارد شده بر اثر آتش سوزی را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله اشتغال نیروهای بومی و تعدیل نیروها ابراز داشت : نیروهای مناطق صنعتی در اولویت به کارگیری توسط صنایع مستقر در آن شهرستان هستند و اگر قرار بر تعدیل نیروها به دلیل اتمام پروژه باشد نیروهای شهرستان های کنگان و عسلویه باید در آخرین مرحله تعدیل قرار بگیرند.

سیراف، بهارستان، چاه مبارک و بیدخون بخش خواهند شد

وی گفت: پیگیر بخش شدن شهر سیراف و شهر شدن روستاهای بهارستان، چاه مبارک و بیدخون در جنوب استان بوشهر هستیم و به زودی این امر را از پایتخت دنبال خواهیم کرد.

محسن صفایی

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن