بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43586
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 9 شهریور 96 1:28 ق.ظ

در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان مطرح شد:

گرانی در شهرستان کنگان بیداد می کند

لزوم احداث اسکله، همراه با توسعه و تجهیز آن در کنگان / تاخیر در پرداخت ها توسط برخی پیمانکاران به مصیبت تبدیل شده است / خروج ماهی و میگو از سبد غذایی مردم به دلیل گرانی / لزوم تسریع در بخش شدن سیراف

به گزارش ثلاث، امام جمعه بندر کنگان نیز در نشست شورای اداری شهرستان کنگان یکی از نقاط قوت منطقه را همدلی و همگرایی بین مردم و مسئولین دانست و ابراز داشت :این امر یکی از بزرگترین سرمایه ها برای شهرستان به حساب می آید که باعث توسعه و پیشرفت در این منطقه نیز شده است.

لزوم احداث اسکله، همراه با توسعه و تجهیز آن در کنگان

حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به نیازهای شهر کنگان با توجه به بندری بودن آن گفت: احداث اسکله و توسعه آن و همچنین تجهیز اسکله به وسایلی برای پیشگیری از بحران و حوادث بزرگ ضروری به نظر می رسد تا بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت بندری بودن کنگان بهره بگیریم.

محمودی افزود: حادثه آتش سوزی در اسکله بندر کنگان تعداد زیادی از خانواده های کنگانی را درگیر خود ساخته و آنها را در مضیقه قرار داده است؛ لذا نیاز است مسئولین به امر جبران خسارتهای مالباختگان تسریع بخشند.

وی گفت: با توجه به حجم عظیم سرمایه گذاری مسکن در این شهرستان انتظار به جایی است که نباید عده زیادی فاقد مسکن باشند و این امر با تدبیر و پیش بینی برخی سازوکارها قابل اجراست و اگر وزارت نفت از این طرح حمایت کند تحول عظیمی در مسکن مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

درمانگاه فعلی تامین اجتماعی کنگان پاسخگوی همه نیازها نیست

محمودی گفت: شهرستان کنگان یکی از مناطقی است که بیشترین بیمه شده تامین اجتماعی را دارد و درمانگاه فعلی تامین اجتماعی کنگان پاسخگوی این همه نیاز نیست و مسئولین سازمان تامین اجتماعی باید توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به تعدیل نیروهای بومی در پارس جنوبی گفت: اگر ضرورتی برای تعدیل نیروهای شاغل در پارس جنوبی باشد بایستی آخرین نیروها از شهرستان های میزبان صنایع تعدیل شوند.

تاخیر در پرداخت ها توسط برخی پیمانکاران به مصیبت تبدیل شده است

وی در ادامخ افزود: تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل توسط پیمانکاران فازهای پالایشگاهی مستقر در شهرستان کنگان به مصیبت تبدیل شده است.

وی گفت: نیروهای توانمند بومی انتظار دارند در پست های ملی و استانی به کار گرفته شوند.

امام جمعه کنگان گفت: سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است و افرادی که برای حداقل ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کنند باید با مکانیزم خاص و راهکارهایی مورد تشویق قرار گیرند تا سایر افراد نیز به این امر ورود کنند.

 

اسکله کنونی کنگان چند منظوره و متعلق به ۵۰ سال قبل است

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز در این نشست ابراز داشت : اسکله چند منظوره کنگان مربوط به ۵۰ سال قبل است و پهلوگیری در آن برای لنج ها و قایق های صیادی بسیار سخت است و این سبک از کار، مخاطراتی دارد که برای همگان مسجل شده است.

شیخ محمد جمالی گفت: بعد از ۲ آتش سوزی پیاپی با فاصله چند سال جلساتی گرفته و مصوباتی از این جلسات استخراج شد ولی اهتمام جدی برای اجرای این مصوبات وجود ندارد.

وی افزود: با این همه خسارت طی این دو فاجعه بزرگ آتش سوزی در اسکله کنگان آیا انتظار فاجعه بزرگتری داریم تا شاید به فکر افتاده و چاره اندیشی کنیم.

گرانی در شهرستان کنگان بیداد می کند

وی با اشاره به گرانی بی حد و حساب در شهرستان کنگان گفت: گرانی در شهرستان کنگان بیداد می کند و مردم مجبورند مایحتاج خود را از شهرهای همجوار تامین کنند.

خروج ماهی و میگو از سبد غذایی مردم به دلیل گرانی

وی گفت: حتی آبزیان که جزئ اصلی سبد غذایی مردم جنوب است به دلیل گرانی بی حد و حساب و عدم نظارت صحیح از سبد غذایی آنها خارج شده است.

وی گفت: مسئولین شهرستان تلاش وافری برای خدمت به مردم دارند ولی بایستی تلاش های خود را بیشتر از این کنند چون مردم مستحق بیشتر از اینها هستند و امیدواریم دولت توجه جدی تری به شهرستان کنگان با توجه به ظرفیت هایی که دارد داشته باشد.

 

دلیل تحریم امام جمعه سیراف توسط پارس جنوبی چیست؟

امام جمعه شهر سیراف نیز در این نشست با ابراز گلایه از بی مهری های صنعت و پارس جنوبی گفت: از طرف پارس جنوبی امام جمعه سیراف را تحریم کرده اند و دستور داده شده است که اگر کوچکترین روزنه ای به سمت دفتر امام جمعه وجود دارد نیز مسدود شود.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری با بیان اینکه در جای خود از مدیران و تلاش های صورت گرفته توسط پارس جنوبی تقدیر کرده ایم؛ گفت: مگر به جز مشکلات و دغدغه های مردم چیز دیگری را از تریبون نماز جمعه بیان کرده ایم که اینگونه برخورد می کنند و این طریقه صحیح نیست .

لزوم تسریع در بخش شدن سیراف

وی گفت: مسئله بخش شدن سیراف از مواردی است که مردم انتظار دارند هر چه سریعتر انجام شود.

وی اضافه کرد : با گذشت بیش از پنج سال از برگزاری اولین نماز جمعه شهر سیراف؛ اما این آیین باشکوه همچنان بدون وجود مصلی برگزار می شود و متاسفانه با توجه به اهدای دو زمین از سوی مردم شهر سیراف به دلیل وجود مشکلاتی نظیر محدوده و حریم ۶۰ متری و محدودیت های میراث فرهنگی کار متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن