بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43648
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 شهریور 96 3:10 ب.ظ

کنگانی ها ۱۵۰ راس دام و ۲ نفر شتر قربانی کردند

همزمان با عید سعید قربان؛ کنگانی ها ۱۵۰ راس دام و ۲ نفر شتر قربانی کردند

به همت موسسه خیریه المهدی (عج) کنگان ، مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) محله کوزه گری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دفتر امام جمعه کنگان پس از اقامه نماز عید سعید قربان قریب ۱۵۰ راس دام زنده و ۲ نفر شتر مقابل جایگاه نماز جمعه این شهر قربانی شد.

مسئول موسسه خیریه المهدی (عج) کنگان در گفتگو با خبرنگار ما با تایید این خبر گفت: گرچه سالهای گذشته نیز این سنت حسنه در کنگان انجام می گرفت اما امسال و برای دومین سال متوالی با برنامه ریزی صورت گرفته و مدیریت امام جمعه محترم کنگان و همت همکارانم در موسسه خیریه المهدی (عج) و مشارکت ارزشمند خیرین نیکوکار کنگانی این سنت حسنه با شکوه بیشتری برگزار شد.
سید حسین هاشمی افزود: سال گذشته ۵۵ راس دام زنده قربانی شد که این مقدار در سال جاری بصورت تقریبی سه برابر شده است.
وی افزود: پس از قربانی ، گوشت ها بصورت بسته بندی شده در اختیار نیازمندان قرار خواهدد گرفت.
هاشمی افزود: در راستای انجام ذبح شرعی و رعایت مسائل بهداشتی علاوه بر حضور و نظارت امام جمعه محترم ، نیروهای دامپزشکی کنگان نیز بر ذبح نظارت داشتند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان نیز گفت: با حمایت و همراهی امام جمعه کنگان و همت بلند و ستودنی موسسات خیریه بویژه موسسه خیریه المهدی (عج) ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، مراکز نیکوکاری و دفتر امام جمعه سنت حسنه قربانی در این شهر نهادینه شده است.
عبدالحسین رهبر افزود: امسال قریب ۱۵۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیازمندان شهرهای کنگان و بنک و روستاهای مجاور توزیع خواهد شد.
وی از همکاری مردم بویژه خیرین و شرکت های مستقر در منطقه با کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان تشکر کرد.

ابوذر حسین پور کنگان

نظرات

  1. کریم says:

    چه فایده؟به فقراکه نمی رسه.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن