بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43658
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 شهریور 96 10:17 ب.ظ

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در کنگان

اختصاصی ثلاث- سید احمد شمس العلماء: به مناسبت عید غدیر خم جشنواره ی مجسمه های شنی در ساحل سیراف و همزمان با ماه محرم در ساحل کنگان برگزار خواهد شد.

سید احمد شمس العلماء در گفتگو با خبرنگار ثلاث گفت: همزمان با هفته دولت جمعی از هنرمندان شهرستان کنگان در سبک های رئال، سورئال و امپرسیونیسم آثاری نظیر مجسمه های چهره با گچ، مجسمه آدم و هوا با چوب و مجسمه ی با گل رس، نقاشی با سیاه قلم، مداد، مدادرنگی، ترکیب گچ پاستل و مداد رنگی، رنگ روغن و ویترای روی شیشه و چوب به نمایش گذاشته اند.

وی مختصر به رزومه هنری خویش در زمینه ی گرافیک پرداخت و تشریح کرد: از دوران مدرسه به نقاشی علاقه داشتم و فعالیتم را از آن موقع ادامه دادم ولی نقاشی حرفه ای در قالب سیاه قلم به مدت یک سال آغاز کرده ام.

گفتنی است که بیست سال سابقه طراحی و ساخت مجسمه های در اندازه طبیعی دارم که یکی از آنها هنوز بعد ۱۵ سال درکتابخانه ی عمومی اهرم پا برجاست و در معرض نمایش عموم قرار دارد که پس از ان توانستم مجوز کارگاه مجسمه سازی دریافت کنم.

 شمس العلماء در خصوص برپای نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در شهرستان کنگان و اهداف آن اظهار داشت: این نمایشگاه بدون موضوع  خاص برپا گردیدکه به مدت دو هفته دایر می باشد.

 هدف از ایجاد نمایشگاه هنرهای تجسمی جذب علاقه مندان، شناسایی هنرمندان و معرفی آثار آنها به مسئولین شهرستان می باشد؛ توقع داریم با وجود چنین پتانسیل قوی در این منطقه کارهای گرافیکی نظیر طراحی و ساخت میدان و فلکه، اِلمان های شهری، بلوارها، نقاشی دیواری و مبلمان شهری به هنرمندان بومی واگذار شود.

متاسفانه برای آماده سازی نمایشگاه سوگ دربنک( شهرستان کنگان) مجسمه های به تهران سفارش شده در حالی که ما آمادگی طراحی و ساخت چنین مجسمه های را داریم.

این هنرمند بیان داشت: سال های گذشته انجمن هنرهای تجسمی در اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان کنگان ثبت گردیده ولی غیرفعال است و دفتری در این اداره ندارد لذا هنرمندان این نمایشگاه خواستار راه اندازی مجدد این انجمن هستند و از رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای فراهم سازی تدارکات سخت افزاری دارند.

 به محض دریافت دفتر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسات نقد، بررسی و معرفی سبک های هنرمندان برگزار می گردد که در خلال آن از تجارب اساتید برجسته ی کشوری در راستای آموزش هنرمندان شهرستان استفاده خواهیم کرد.

وی از برگزاری دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی بعد از ماه محرم با موضوع لبخند خبر داد و افزود: به مناسبت عید غدیر خم جشنواره ی مجسمه های شنی در ساحل سیراف و همزمان با ماه محرم در ساحل کنگان برگزار خواهد شد.

خبرنگار و عکاس: زینب تجمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن