بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43704
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 11 شهریور 96 10:10 ب.ظ

اندر حکایت بیانیه بازیکنان تیم ملی فوتبال

توقع و قول بیجا ممنوع…

ثلاث- نباید فراموش کرد که تیم ملی فوتبال به هر کدام از بازیکنان چنان اعتبار و شهرت و محبوبیتی داده که می توانند همواره روی ابرها راه بروند، پس بیانیه دادن معنایی ندارد.

ورزش سه : ملی پوشان که توقع داشتند بعد از صعود بی دردسر و مقتدرانه به جام جهانی از سوی مسئولان مورد توجه قرار بگیرند درحال حاضر از عدم توجهی که به آن ها شده حسابی ناراحت هستند.

ماجرا گویا از این قرار است که پیش از این به بازیکنان وعده داده شده بود که به خاطر صعود به جام جهانی نفری سی هزاردلار پاداش به آن ها تعلق خواهد گرفت. اتفاقی که رخ نداد و در نهایت منجر به انتشار بیانیه معترضانه مشترک شد

ثلاث: در ابتدا جا دارد بابت تلاش بازیکنان تیم ملی و صعود تاریخی ایران به جام جهانی فوتبال به تمامی عوامل این تیم خدا قوت و دست مریزاد گفت. این صعود قطعا همیشه در خاطره ها و تاریخ ورزش این کشور به عنوان یک رکورد باقی خواهد ماند.

پاداش امری بدیهی، انگیزشی و تشویقی است و از این حیث حرفی در ان نیست.

حال رقم پاداشی وعده داده شده به ملی پوشان را مورد بررسی قرار می دهیم. هر دلار حدودا ۴ هزار تومان است و وعده داده شده نیز ۳۰ هزار دلار میباشد که رقمی معادل ۱۲۰ میلیون تومان را به ازای پاداش هر بازیکن به ما نشان میدهد. چنانچه این رقم در ۲۵ نفر بازیکن تیم ملی ضرب شود، به رقم ۳ میلیارد تومان می رسیم.

مسئولی که قول ۳۰ هزار دلار را به عنوان پاداش داد، حتما قرار است که از جیب شخصی خودش بپردازد نه از حساب بیت المال.  تیم ملی برای تدارک خوب در جام جهانی نیازمند همین دلارهاست که فردا پس فردا همین بازیکنان به جنس لباس و جوراب و هتل چند ستاره گیر ندهند و حداقل بتوانیم چهار تا تیم قدر را برای بازی تدارکاتی راضی کنیم نه اینکه مجبور بشویم با بورکینافاسو، جزایر ماداگاسکار و لبنان بازی کنیم.

از طرفی دیگر، مگر همین بازیکنان ادعای افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را ندارند که اینچنین جو گیر شده و بیانیه صادر می کنند؟

نباید فراموش کرد که تیم ملی به هر کدام از بازیکنان چنان اعتبار و شهرت و محبوبیتی داده که می توانند پس از بازنشستگی به راحتی از قِبل همین اعتبار و شهرت وارد یک کار خوب شوند یا یک کار با درآمد نجومی راه بیاندازند.

پس لطفا ناز و جو سازی بی مورد نکنید.

۳ میلیارد تومان هزینه یک سال برخی از فدراسیون های آفتخار افرین ایران است و لذا لطفا بذل و بخشش بی مورد نکنید.

انچه تیم ملی به شما داده را چنانچه سالها در جامعه تلاش و کار می کردید و به مانند یک کارگر زحمتکش عرق می ریختید هم به آن دست پیدا نمی کردید.

ما از شما بابت این رکورد شکنی ممنون هستیم و حتما باید پاداشی بابت این تلاش شما در نظر گرفته شود اما به اندازه.

از آقای کیروش هم ممنون هستیم که نظم و تاکتیک پذیری را برای نخستین بار در تیم ملی فوتبال ایران تعریف کرد و این تیم را در آسیا بی رقیب نمود. در ادوار مختلف تاریخ فوتبال ایران شاید چنانچه کیروش سرمربی ایران بود، بارها قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان می اورد؛ اما با این وجود ارزش لباس تیم ملی، بالاتر از هر چیز دیگری است

پس توقع و قول بیجا ممنوع…

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن