بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43745
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 14 شهریور 96 3:54 ب.ظ

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان

کشف ۳۰ قطعه پرنده هوبره در شهرستان کنگان

ثلاث- رئیس محیط زیست گفت: عصر روز دوشنبه مورخ ۹۶/۶/۱۳ تعداد ۳۰ قطعه پرنده هوبره از یک دستگاه خودرو پژو پارس در محدوده شهرستان کنگان کشف گردید

به گزارش ثلاث، رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان گفت: عصر روز دوشنبه مورخ  ۹۶/۶/۱۳ تعداد ۳۰ قطعه پرنده هوبره از یک دستگاه خودرو پژو پارس در محدوده شهرستان کنگان کشف گردید.

وی افزود: این پرنده ها که از نوع هوبره و از گونه های حمایت شده و در معرض خطر انقراض هستند، قرار بود از سواحل شهرستان عسلویه به کشورهای حوزه خلیج قاچاق شوند که در محدوده شهرستان کنگان با هوشیاری پرسنل محترم کلانتری ۱۱ کنگان کشف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان قرار گرفتند .

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان اظهار داشت: هوبره از پرنده ای حمایت شده و در معرض خطر انقراض است که عمده دلیل نابودی آن شکار و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور قوش بازی و سرگرمی می باشد .

 آذریار اضافه کرد: این پرنده ها پس از شکار شدن به دلیل شرایط بد اسارت و حمل و نقل و تغذیه دستی به مرور توان بازگشت به طبیعت را از دست داده و دیگر قادر به ادامه حیات در چرخه زیستی نبوده و معمولا از گروه خود در مسیر مهاجرت باز می مانند لذا گرچه که زنده هم باشند ولی از نظر زیست محیطی تلف شده تلقی می گردند .

وی گفت: در پایان از تلاش و هوشیاری مامورین محترم انتظامی بخصوص کلانتری ۱۱ کنگان به خاطر جلوگیری از قاچاق این پرندگان تشکر و قدر دانی می گردد .

 

 

  

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن