بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 43989
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 26 شهریور 96 2:20 ق.ظ

متخصص جراح عمومی بیمارستان کنگان

دردهای شکمی سمت راست در سنین ۴ تا ۱۴ سالگی می تواند دلیل آپاندیس باشد

ثلاث- متخصصِ جراحِ عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: در سنین ۴ تا ۱۴ سالگی، درد شکم در سمت راست از چنان اهمیتی برخوردار است که صرف وجود درد شکم همراه با افزایش‌ تعداد گلبول‌های‌ سفید خون‌، نیاز به عمل جراحی آپاندیس دارد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: درد شکم یکی از شایع‌ترین علت‌های مراجعه به اورژانس در جوامع امروزی است و یکی از مهم‌ترین مشکل تشخیصی و درمانی در موارد اورژانسی می‌باشد. 

دکتر حسن صادقی اظهار داشت: درد شکم یک نشانه شایع از اختلالات مختلف بدن می‌باشد که بخشی از آن اورژانسی و خطرناک می‌باشد و نیاز به درمان در عرض چند ساعت دارد و برخی از انواع دردهای شکمی نیز بی‌اهمیت است و نیاز به درمان خاصی ندارد.
متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: یافتن این موارد اورژانسی و پراهمیت درد شکم نسبت به سایر علت‌های آن، از مهم‌ترین وظایف جراح در مراکز درمانی می‌باشد.
دکتر صادقی با اشاره به این مطلب که در سنین مختلف، شیوع و موارد اهمیت عللِ درد شکم مختلف می‌باشد، اظهار داشت: در سنین نوزادی تا حدود ۴ سالگی، پیچش روده‌ها یکی از خطرناک‌ترین تشخیص‌های ” شکمِ حاد” می‌باشد.
وی ادامه داد: در سنین ۴ سالگی تا ۱۴ سال، درد شکم در سمت راست از چنان اهمیتی برخوردار است که صرف وجود درد شکم همراه با افزایش‌ تعداد گلبول‌های‌ سفید خون‌، نیاز به آپاندکتومی اورژانس (عمل جراحی آپاندیس) دارد و معاینه در این موارد اهمیت بالایی ندارد و آپاندیس در سنین بالاتر و جوانی نیز یکی از علل شایع درد شکم می‌باشد.
متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: قابل‌توجه و تأکید است که مواردی چون سونوگرافی از سایر روش‌های پاراکلینیک، اهمیت خاصی در تشخیص آپاندیس ندارد و فقط در رد سایر علت‌های درد شکم از آپاندیس همچون کیست تخمدان، کمک‌کننده است و هنوز باوجود پیشرفت شگرف علم پزشکی، معاینه جراح، مهم‌ترین کلید تشخیص از سایر علت‌های تشخیصی درد شکم است.
دکتر صادقی تأکید کرد: نکته مهم دیگر این است که در صورت تأخیر جراحی در موارد مشکوک به آپاندیس و پارگی آپاندیس، عوارض بسیار شدیدی از عقیمی در خانم‌ها و چسبندگی شکم گرفته تا مرگ، در انتظار بیمار خواهد بود که البته با عمل جراحی به‌موقع از این اتفاقات وخیم پیشگیری می‌شود

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن