بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44277
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 مهر 96 6:44 ب.ظ

رییس هیأت افتا اهل سنت استان بوشهر با ثلاث مطرح کرد:

بنا به روایت های اهل تسنن: قصه عظیم و بی نظیر انقلاب و حرکت سیدنا حسین بن علی(رض)

ثلاث- خلیل افرا رییس هیأت افتا اهل سنت استان بوشهر گفت: ممکن نیست کسی سیدنا حسین(رض) را دوست بدارد مگر اینکه او را کاملا بشناسد.

به گزارش ثلاث، خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور ورییس هیأت افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه مؤقت اهل سنت شهر کنگان بنا به آغاز محرم، داستان امام حسین(ع) را بنا به روایت های اهل سنت به شکلی که در ادامه خواهید خواند، جهت انتشار از طریق سایت خبری تحلیلی ثلاث، تحریر نموده است.

 

 

انقلاب سیدنا حسین (رض)بر ضد یزید بن معاویه از بزرگترین و برجسته ترین انقلاب و حرکت بر ضد اموی یان است.

چرا امام حسین(رض) خودش را در این راه قربانی کرد؟

چرا سیدنا حسین (رض)به شهادت رسید.؟

چقدر این ملت در قتل پسر دختر رسول خدا(ص) جری شدند و چه جراتی به کار بردند؟

این امت حق دارد که به اختیار خود آزادانه یک فردی که خودش بخواهد انتخاب کند و کسی حق ندارد دیگران را بر انتخاب شخصی اجبار کند و یک فرد را بر دیگران تحمیل نماید.

پیامبر(ص) در حدیثی بیان کرده اولین چیزی که از اسلام تغییر خواهد کرد حکم و حکومت است و آخرین چیزی که از اسلام تغیر خواهد کرد نماز و ترک نماز است و اولین چیزی که در این امت تغییر کرد حکم بود یعنی حکم و حکومت از شورایی به تعیین اشخاص منتقل شد؛ سیدنا حسین(رض)بدون هیچگونه تردید آن را رد کرد و این حرکت سیدنا حسین(رض) سبب شد که امویان ساقط شوند.

در ابتدا لازم میدانم که امام حسین(رض) را خوب معرفی کنیم و ممکن نیست کسی سیدنا حسین(رض)را دوست بدارد مگر اینکه اورا کاملا بشناسد.

بیایید درباره ی اسم و نصب و فضایل سیدنا حسین(رض)بحث کنیم.

او اباعبدالله حسین بن علی بن ابی طالب بن عبد المطلب بن هاشم پسر دختر رسول خدا(ص)است_بوی خوش معطر رسول الله(ص)‌و محبوب پیامبر(ص)پسر دختر رسول خدا(ص) فاطمه زهرا(رض) است.

ولادت سیدنا حسین(رض)در سال چهارم هجری و شهادت مظلومانه ایشان در روز عاشورا روز جمعه ماه محرم سال۶۱هجری در کربلا در سرزمین عراق اتفاق افتاد.

احادیث بسیار زیادی در فضائل سیدنا حسین(رض)وجود دارد.

امام احمد بن حنبل روایت می کند که پیامبر خدا(ص)بسوی خوراک ولیمه ایی با چند نفری از اصحابش میرفت همینطور که میرفت دید که سیدنا حسین(رض)با کودکان و پسر بچه ها بازی میکرد؛ پیامبر میخواست دست اورا بگیرد سیدنا حسین(رض)پسر بچه ای کوچک بود به این طرف وآن طرف فرار میکرد پیامبر(ص)اورا به خنده انداخت و گرفت سپس پیامبر(ص)یکی از دستانش را زیر بغل او و دست دیگرش را زیر چانه ی او گذاشت وسپس پیامبر(ص)دهان مبارکش بر دهان او گذاشت و بر دهانش بوسه زد و فرمود:(حسین از من است ومن از حسین بار خدایا دوست بدار آن کسی که حسین را دوست بدارد) و همچنین در روایت صحیح بخاری آمده است شخصی از اهل عراق نزد عبدالله بن عمر(رض)آمد و درباره ی محرمی که مگسی را بکشد حکمش چیست ؟ سوال کرد. بن عمر (رض)فرمود:(اهل عراق درباره ی محرمی که مگس را میکشد سوال میکند در حالی که آن ها پسر دختر پیامبر(ص)را کشتند، کسی که پیامبر(ص) درباره ی او و برادرش سیدنا حسن(رض)فرمود:(این دو نفر یعنی سیدنا حسن وسیدنا حسین(رض)دو بوی معطر وخوشبوی من از دنیا هستند. ابوسعید خدری (رض)روایت میکند که پیامبر(ص)فرمود:(حسن و حسین دو سرور جوانان اهل بهشتند.)

سیدنا حسین(رض) در بهترین خانه ها نشأت گرفت و به طور مستقیم بردست پاکان تربیت یافت و  بزرگ شد و به او حب خدا و حب رسول خدا(ص)و حب علم و حب شرع یاد دادند و او نزد همگان محبت داشت و همه او را دوست می داشتند. عالم و عابد و شخصیت جلیل القدر بود و وقتی که فتنه ای بین اصحاب پیامبر(رض)شروع شد با لشکر پدرش سیدنا علی(رض)بود هم در جنگ جمل و هم در جنگ صفین و بعد از شهادت پدرش_ که سیدنا علی (رض)در منازل عالیه و مقامات رفیع بهشت است _امارت و فرماندهی امت به عهده و به دست سیدنا حسن (رض)که انسانی فاضل و عالم و کامل بود افتاد.

ادامه دارد….

 

خلیل افرا

عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رییس هیأت افتا اهل سنت استان بوشهر و امام جمعه مؤقت اهل سنت شهرکنگان.

 

 

—-

ثلاث- کاربران گرامی می توانند نظر و پیشنهاد خود را در خصوص خبر بالا با ما مطرح کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن