بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44392
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 9 مهر 96 9:03 ب.ظ

نظم، امنیت و پاکیزگی سطح شهر کنگان در ایام محرم مطلوب بود

اختصاصی ثلاث- فرماندهی انتظامی و شهرداری کنگان دو نهادی که در ایام محرم نقش نخست را در برپایی نظم، امنیت و پاکیزگی سطح شهر را ایفا کردند.

به گزارش ثلاث، دهه اول محرم با تمام خوبی هایش به پایان رسید و مردم عزادار شهرستان کنگان از این ایام کسب فیض کردند.

قطعا عوامل موثری در برپایی گردهمایی های بزرگ مانند مراسمات محرم امسال در جای جای شهر کنگان دست داشته است که اینگونه شاهد نظم در برنامه های سوگواری بودیم. بدون شک چنانچه این عوامل نمی توانستن نقش خود را به خوبی ایفا کنند، مشکلات و بی نظمی ها و درگیری های زیادی اتفاق می افتاد.

 

گفتنی است ممکن است در برخی نقاط شهر مسائل و مشکلاتی به لحاظ نظم و پاکیزگی وجود داشته باشد که به نسبت حجم کاربه نظر طبیعی می رسد. این گزارش مربوط به شروع محرم تا پایان شب عاشورا است.

برقراری نظم و امنیت در دهه اول محرم

برقراری نظم و امنیت در سطح شهر یکی از فاکتورهایست که همواره در حاشیه قرار دارد اما وجود ان یک امر کاملا الزامی است.

کنگان سومین شهر پرجمعیت استان بوشهر است. شهری با طول و عرض کم و تراکم جمعیتی بالا. این موضوع بخوبی نشانگر سختی ایجاد نظم ترافیکی است.

پلیس راهور و نیروی انتظامی کنگان زیر نظر فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان، در دهه نخست محرم امسال عملکردی بسیار مطلوب و اثر گذار از خود ارئه داد.

پلیس راهور و نیروی انتظامی کنگان در ایام محرم از آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت برخورار بودند.

در ایام سوگواری محرم، پلیس کنگان به صورت آماده باش، از توان خود به خوبی استفاده کرد.

فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان با شناسایی کلیه هیاتهای و تکایا و مسیرهای حرکت هیات‌های عزاداری در معابر، آن را تحت پوشش انتظامی ترافیکی قرار داده بود.

خوشبختانه امنیت تردد و عبور و مرور انتظامی ترافیکی عزاداران کنگانی به خوبی تامین بود.

از این نکته نیز نباید گذشت که عزاداران و شهروندان فهیم کنگانی نیز در برقراری نظم و امنیت با مامورین پلیس، همکاری لازم را به عمل آوردند.

خدمات  شهرداری در ایام محرم

بخش دیگری که معمولا در مراسمات و همایش های بزرگ خیابانی و مذهبی معمولا از ان یاد نمی شود، موضوع خدمات شهری است.

شهرداری کنگان و بخش خدمات شهری ان از جمله فعال ترین و موثرترین نهادهای شهر کنگان است که همیشه و در همه حال، در سرما و گرما، مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

انصاف حکم می کند که در این ایام( سوگواری امام حسین(ع) از بخش خدمات شهری شهرداری کنگان نیز به نیکی یاد کنیم.

امسال شاهد رشد تعداد هیات ها و موکب های عزاداری در سطح شهر کنگان بودیم که معمولا تا پاسی از شب به صورت فعال، مشغول عزاداری به شکل های مختلف بودند.

ظروف یک بار مصرف و آشغال هایی به همین علت در سطح شهر ایجاد می شد، چنانچه بلافاصله جمع آوری و پاکسازی نمی شد، چهره شهر را زشت و کریه می کرد و مسائل غیر بهداشتی را به وجود می آورد که همین موضوع نیز می توانست باعث هجوم حشرات و حیواناتی مانند سگ و گربه و موش به سطح شهر نیز می شد.

نیروهای خدمات شهریِ شهرداری کنگان در کنار خدمات مختلف خود، پاکسازی سطح شهر را در این ایام به خوبی انجام دادند و لذا آن ها نیز سهم قابل توجهی در عزاداری های همشهریان دارند.

رحیم جمالی شهردار کنگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در گفتگویی کوتاه به خبرنگار ثلاث گفت: سیاهپوش کردن شهر، نظافت و پاکیزگی مداوم شهر از جمله خدماتی بود که در دهه نخست سوگواری محرم آن را انجام دادیم

مصطی صفایی

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن