بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44401
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 10 مهر 96 3:25 ب.ظ

خاکنژاد مطرح کرد:

بخشی از مشکلات موجود به عملکرد مدیران ما بر می گردد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای احقاق حقوق مردم باید جرات و جسارت داشته باشند، نگران عزل شدن نباشند و از مدیران کل خود مطالبه کنند. اگر مدیری جسارت کار و پیگیری مطالبات مردمی را ندارد، این مسوولیت را به فردی توانمند تحویل دهد.

 

معاون سیاسی فرماندار  ضمن بیان  برخی از مشکلات ،معضلات و نارضایتی های احصاء شده موجود، به وظایف مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه اشاره نموده و یاد آور شد: ما یک وظیفه قانونی داریم و یک وظیفه اخلاقی.حرکت در چار چوب قانون همراه با اخلاق محوری و تعهد کاری از شاخصه های مدیریت است.
وی افزود: ما امروز مسوولیم و فردا ارباب رجوع. فراموش نکنیم دوران کاری ما خیلی زود تمام می شود . آنچه باقی می ماند عملکرد ماست .عمر ما آنقدر طولانی نیست که مردم را سر بدوانیم .
احمد خاکنژاد گفت: دستگاه اجرایی مدیر دارد و متاسفانه بخشی از مشکلات موجود  به عملکرد مدیران ما بر می گردد؛ خلاقیت ، نو آوری وظیفه شناسی از راس هرم هر دستگاه شروع می شود .
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی برای احقاق حقوق مردم باید جرات و جسارت داشته باشند .نگران عزل شدن نباشند .از مدیران کل خود بخواهند و مطالبه کنند. اگر مدیری جسارت کار ،پیگیری مطالبات و حقوق  مردم و توان بکار گیری نیروها و امکانات موجود را ندارد این مسوولیت را به فردی شایسته و توانمند تحویل دهد.
خاکنژاد توجه به حقوق شهروندان و رعایت را مورد تاکید قرار داد و  افزود: شهروندان حقی بر گردن مسوولین دارند که باید رعایت شود و لازم است مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی شرح وظایف خود را در این زمینه بدانند. از سوی دیگر آموزش حقوق شهروندی نیز بخشی از وظایف مسوولان است.
وی با اشاره به لزوم بکار گیری همه توان دستگاه ها در جهت حل مشکلات اضافه کرد: توجه نکردن به مشکلات و معضلات کوچک، عوارض و آثار زیانباری را به دنبال خواهد داشت لذا ضرورت دارد بر اساس تئوری پنجره شکسته اجازه ندهیم در شهرها و روستاها ، مناظر نامناسب به ظاهر کم اهمیت چشم هر بیننده ای را آزار دهد و هر تازه واردی را تشویق به قانون شکنی و یا بی توجهی به حقوق دیگران کند.
معاون سیاسی فرماندار در ادامه گفت : مدیران دستگاه های اجرایی موظفند شرح وظایف خود و مجموعه تحت امر را به اطلاع مردم برسانند و اگر لازم باشد در این زمینه آموزشهای لازم را ارائه نمایند.
خاک نژاد افزود : مدیران دستگاه ها با توجه به مشکلات ،معضلات و نارضایتهای احصاء شده، موظفند نقاط ضعف خود را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
معاون سیاسی فرماندار ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت صاحب نظران توسط مدیران اضافه نمود :برخی از مدیران با توجه به تاکید بر تشکیل اتاق فکر و استفاده از توان افراد صاحب نظر در این زمینه بخوبی عمل نکرده اند و لازم است اقدام عملی نمایند .
بخشدار مرکزی کنگان نیز در این نشست ضمن تاکید بر توجه مدیران به مسوولیت و وظایف خود گفت: توجه ویژه به روستاها و مشکلات آنان وظیفه تک تک مسوولان است.
وی افزود: مدیران لازم است در روستا ها حضور فعال داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات آنان قرار گیرند‌.
*در پایان مقرر شد با توجه به معضلات ارائه  شده در جلسه، مدیران دستگاه های اجرایی ظرف ۱۵ روز ،مشکلات ،معضلات و نارضایتی های مرتبط با دستگاه اجرایی خود را مشخص و راهکارها و اقدامات انجام شده در جهت رفع آن را نیز در جلسه بعدی که دو هفته دیگر بر گزار خواهد شد ارایه نمایند .
همچنین در قالب چند کارگروه متشکل از اعضاء مرتبط ،نسبت به رفع معضلات و مشکلاتی که نیاز به کار گروهی دارد اقدام و گزارش آن در جلسه آتی ارائه نمایند./ منبع: پرتال خبری فرمانداری شهرستان کنگان
 

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن